امیر یدبیضا مقدم روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این رانندگان متخلف مصوبات ستاد پیشگیری از شیوع کرونا را رعایت نکرده و روز گذشته اقدام به مسافرگیری و تخلیه مسافر کرده بودند که با دستور فرماندار ضمن برخورد قانونی، ادامه فعالیت آنان تا اطلاع بعدی متوقف شد.

وی بیان کرد: بر اساس مصوبات ستاد پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و در جهت کاهش تردد و جلوگیری از سفر، کارت هوشمند رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی و خودروهای بین شهری در صورت جابه‌جایی مسافر مسدود و ادامه فعالیت آنان تعلیق خواهدشد.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تکاب اظهار داشت: روز گذشته پایانه مسافربری این شهرستان جهت مقابله با شیوع بیماری کرونا تعطیل و هم اینک هیچ‌گونه جابجایی و انتقال مسافر از این پایانه به شهرهای دیگر انجام نمی‌شود.

یدبیضا مقدم ادامه داد: بسیاری از رانندگان اتوبوس‌ها و سواری‌های بین شهری با تصمیم ستاد پیشگیری از شیوع کرونا مبنی بر تعطیل شدن پایانه مسافربری و توقف فعالیت ناوگان حمل ونقل عمومی همراهی و در اجرای آن مشارکت کردند و تنها ۲ راننده نسبت به این مصوبه بی توجه بودند، که با آنان برخورد شد.

۲۳ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس و بیش از ۵۰ دستگاه خودرو سواری در شبانه‌روز کار جابه‌جایی و انتقال مسافر در تکاب را برعهده داشتند.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و از شهرهای مسافرپذیر و گردشگری به شمار می‌رود و تاکنون ۱۰ نفر در این شهرستان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۱۲ هزار و ۷۲۹ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، ۶۱۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

در آذربایجان‌غربی نیز تاکنون نتیجه ۱۹۳ آزمایش در خصوص ابتلا به بیماری کرونا مثبت اعلام شده که از این افراد، هفت نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.