علی‌احمد آقاپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از مهمترین اقدامات در این راستا، شست و شوی مکرر دست‌ها با آب و صابون است که باید همه مردم آن را جدی بگیرند.

وی اضافه کرد: در راستای پیشگیری از بیماری کرونا، همه افراد باید هنگام سرفه و عطسه، دهان و بینی خود را بپوشانند که این امر باید با استفاده از دستمال کاغذی بوده یا می‌توان از آرنج نیز در این خصوص بهره برد.

وی بیان کرد: افرادی که بیماری تنفسی دارند، باید هنگام بیماری از دست‌زدن به چشم‌ها و بینی خودداری کنند.

مسوول کمیته اطلاع‌رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی ادامه داد: دست‌دادن و روبوسی در این شرایط به هرنحو ممکن ممنوع است و نباید این کار را در هیچ شرایطی انجام داد.

آقاپور بر خودداری از حضور در اماکن عمومی هنگام بیماری تاکید کرد و گفت: افراد باید بعد از استفاده از دستمال کاغذی به‌ویژه حین عطسه و سرفه، آن را در سطل زباله انداخته و از رها کردن آن در محیط خودداری کنند.

وی افزود: کرونا بیماری قابل پیشگیری است و با آموزش و خودمراقبتی می‌توان از آن در امان بود.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۱۱ هزار و ۳۶۴ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، ۵۱۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

در آذربایجان‌غربی نیز تاکنون نتیجه ۱۷۵ آزمایش در خصوص ابتلا به بیماری کرونا مثبت اعلام شده که از این افراد، ۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.