جلال غفارزاده روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مراکز غیرمجاز در ۱۷ روز گذشته در استان شناسایی، توقیف و پلمب شده‌است.

وی اضافه کرد:گرانفروشی، احتکار انواع ماسک، الکل، محلول ضدعفونی‌کننده، نگهداری تجهیزات پزشکی بدون مجوز، حضور نداشتن مسوول فنی، توزیع مایع ضدعفونی‌کننده تقلبی، تولید غیرمجاز و ثبت نشدن انبار ازجمله تخلف این مراکز به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: برخی افراد سودجو با انتشار خبر بیماری کرونا و مراجعه شهروندان برای تهیه لوازم پیشگیری از ابتلا به این بیماری اقدام به برهم زدن بازار عرضه و تقاضا کرده‌بودند که اکیپ‌های مختلف نظارتی معاونت غذا و داروی استان با رصد کامل بازار، متخلفان را شناسایی کردند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی افزود: این مراکز با هماهنگی و دستور معاون دادستان عمومی ‌و انقلاب ارومیه پلمب و به مراجع قضایی معرفی و از ادامه فعالیت تا تعیین تکلیف پرونده جلوگیری شد.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۹ هزار نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۳۵۴ نفر جان خود را از دست داده‌ و ۲ هزار و ۹۵۹ نفر بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.