عزیز سهندی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال میزان درآمد بخش مشارکت‌های مردمی‌ کمیته امداد آذربایجان‌غربی نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۵۷ درصد افزایش دارد.

وی اظهار داشت: از کل کمک‌های مردمی‌ جمع آوری شده، ۴۲۰ میلیارد ریال مربوط به بخش زکات است.

وی اضافه کرد: از این کمک‌ها ۲۶۰ میلیارد ریال از طریق طرح اکرام ایتام، ۷۲ میلیارد ریال از طریق صدقات، ۳۷۰ میلیارد ریال از طریق مراکز نیکوکاری و باقی از طریق فعالیت‌های کلی مبتنی بر نیاز امداد جمع‌آوری شده‌است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی گفت: ۱۰ هزار و ۶۶۹ کودک در استان مشمول طرح اکرام ایتام و محسنین هستند و این افراد در شرایط کنونی وضعیت اقتصادی، نیاز به حمایت همه جانبه مردم خیر و نیکوکار استان دارند.

سهندی افزود: ۳۵ هزار حامی‌در کنار کودکان یتیم و فرزندان محسنین کمیته امداد هستند ولی پرداخت سرانه حامیان قابل توجه نبوده و جوابگوی نیازهای آنها نیست.

وی ادامه داد: افرادی که قصد حمایت از کودکان مشمول طرح اکرام ایتام و فرزندان محسنین را دارند می‌توانند با پرداخت حداقل ۱۰ هزار تومان به صورت ماهیانه، از این کودکان حمایت کنند و از اجر معنوی آن بهره‌مند شوند.

به گزارش ایرنا، کمیته امداد امام خمینی (ره) از اسفندماه سال ۱۳۵۷ فعالیت خود را با فرمان امام راحل برای رسیدگی به وضعیت محرومان و کمک به آنها از طریق دریافت کمک‌های مردمی آغاز کرد و ۴۰ سال از فعالیت این نهاد می گذرد.

در سال‌های نخست، وظیفه این نهاد تنها کمک مادی به مددجویان و متقاضیان بود ولی در سال‌های اخیر، وظایف دیگری نیز به این نهاد محول شده که ارائه کمک‌های مشاوره ای و تسهیلات خودکفایی بخشی از این وظایف است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.