حسن عبدی روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: در راستای اجرای مصوبات ستاد پیشگیری از بیماری ویروس کرونا و مبارزه با اخلال‌گران نظام اقتصادی ۲ محموله مواد ضدعفونی که در یکی از دفاتر پپیشخوان دولتی جهت پست به استان‌های اهواز و همدان در حال ارسال بود، کشف و ضبط شد.

وی ارزش این ۲ محموله را ۳۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این محموله در قالب بسته‌های ۴۳ و ۱۰۰ عددی ماده ضدعفونی از نوع «بی‌کی» و «نیلا» بودند که قاچاقچیان قصد خارج کردن از شهرستان و ارسال به دیگر شهرستان های کشور را داشتند.

وی اضافه کرد: کمبود ماسک و دیگر اقلام بهداشتی در بوکان از حدود ۲ هفته پیش همراه با ورود ویروس کرونا به کشور به یکی از دغدغه‌های مهم مردم تبدیل شده و موجب نگرانی خانواده‌ها شده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بوکان گفت: از زمان شروع ویروس کرونا تاکنون ۴۱ واحد صنفی به دلیل گرانفروشی ماسک و اقلام بهداشتی، گوشت، میوه و سایر مواد غذایی مرتبط با بیماری کرونا در این شهرستان توسط بازرسان این اداره به پرداخت ۸۹۳ میلیون ۴۰۲ هزار ریال جریمه محکوم شده‌اند.

«عبدی»، اضافه کرد: از ابتدای اعلام بیماری کرونا ویروس تاکنون بیش از ۶۱۵ مورد بازرسی از واحدهای مربوطه صورت گرفته و با متخلفان و گرانفروشان نیز برخورد شده است.

اکنون در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی بوکان اقلام بهداشتی همچون دستکش و ماسک بسیار کم است و در بازار آزاد نیز با قیمت چند برابر به فروش می‌رسد.

به گزارش ایرنا، کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود ۲.۱ درصد گزارش شده است.

این ویروس به عنوان نوع هفتم از خانواده ویروس کروناها همچنان ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی به‌شمار می‌رود.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۹ هزار نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. تاکنون آزمایش ۱۱۹ نفر از شهروندان آذربایجان‌غربی در خصوص ابتلا به بیماری کرونا مثبت اعلام شده و چهار نفر نیز از این تعداد فوت کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.