سرهنگ برزو تجاری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری تلفنی در قالب خرید و فروش اموال در سایت‌های جعلی، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفته و بعد از انجام تحقیقات و عملیات پلیسی، مخفیگاه کلاهبرداران شناسایی شد.

وی ادامه داد: متهمان در بازجویی‌ها به ۱۰ فقره کلاهبرداری تلفنی با معامله صوری در سایت‌های خرید آنلاین اعتراف و در این رابطه بیش از یک میلیارد ریال از حساب مردم برداشت کرده‌بودند.

وی اضافه کرد: شهروندان برای پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی به تماس‌های تلفنی افراد مشکوک و خرید و فروش اموال در سایت‌های نامعتبر و دیگر ترفندهای کلاهبرداری توجه نکنند و مراتب را به سرعت با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در میان بگذارند.

فرمانده انتظامی مهاباد اظهار داشت: پنج کلاهبردار در این خصوص دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی، تحویل مراجع قضایی شدند.

سرهنگ تجاری بیان کرد: هفته گذشته نیز درپی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری تلفنی در قالب پرداخت سهام عدالت، ۲ نفر دستگیر شده‌بودند.

گسترش ابزارهای ارتباطی و به دنبال آن شکستن مرزهای جغرافیایی و امکان برقراری ارتباط با کمترین هزینه با سایر نقاط جهان از یک سو فرصتی بی‌نظیر به شمار آورده و از سوی دیگر تهدیدهایی را برای امنیت اقتصادی، فرهنگی، سیاسی انسان‌ها موجب شده‌است.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت و سه کلانتری در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.