حسین عباسی روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی، پیشگیری و مبارزه با کرونا در ماکو افزود: طبق اعلام شبکه بهداشت و درمان، نتایج نمونه‌های ۱۳ مورد مشکوک آلوده به ویروس کرونا در شهرستان ماکو منفی اعلام شده و در صورت رعایت اصول بهداشت فردی و جدی گرفتن خطرات ابتلا به بیماری کرونا به طور قطع این بحران را نیز پشت سر خواهیم گذاشت.

وی با قدردانی از زحمات پزشکان، پرستاران، کادر بیمارستانی، خدماتی و ادارای شبکه بهداشت و درمان و همچنین نیروهای واحد خدمات شهری شهرداری های ماکو و بازرگان اظهار داشت: در حال حاضر شیوع بیماری کرونا ویروس در کشور مسائل و مشکلات زیادی را به‌وجود آورده‌است و این عزیزان در خط مقدم مبارزه با این بحران بین‌المللی قرار گرفته‌اند.

وی با تاکید بر همراهی و همکاری مردم با مسوولان در پیشگیری و کنترل بیماری کرونا افزود: ‌با همراهی، همدلی، ایجاد امید در جامعه و رعایت ۲ اصل مهم رعایت بهداشت فردی و در خانه ماندن می‌توانیم از این شرایط سخت و بحرانی به سلامت عبور و به سلامت شهروندان و خانواده‌های خود کمک کنیم .

فرماندار ماکو با قدردانی از فعالان رسانه‌ای و شبکه‌های مجازی که با آگاهی‌بخشی عمومی و نشر حداکثری پیام‌های بهداشتی مسوولان امر را در انجام وظایف یاری می‌رسانند، ادامه داد: با افرادی که به‌صورت خودسرانه نسبت به مسدود کردن ورودی‌های سطح شهرستان ماکو اقدام و مانع ورود خودرو هموطنان با پلاک‌های غیربومی به منطقه شوند، طبق قانون برخورد خواهد شد.

عباسی گفت: اعمال محدودیت تردد، مسدود کردن ورودی و قرنطینه شهرها و مناطق در صلاحیت شورای امنیت کشور و ستاد ملی مبارزه با کروناست و در سطح استان نیز با مسوولیت مقام عالی استان خواهد بود .

وی ادامه داد: از امروز، دوشنبه طرح غربالگری، آموزش و توانمندسازی شهروندان در مبادی ورودی شهرهای ماکو، بازرگان تشدید و آموزش چهره به چهره به روستاییان با همکاری بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها صورت می‌گیرد.

ماکو یکی از شهرهای شمالی استان آذربایجان غربی است

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۷‌ هزار و ۱۶۱ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۲۳۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.