صلاح‌الدین قادرزاده بوکانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بیمار که قبل از اعلام مثبت‌بودن تحت مراقبت و درمان‌های دارویی قرار گرفته بود، پس از مثبت اعلام شدن آزمایش نیز مورد مراقبت بهداشتی و درمانی قرار گرفت.

وی ادامه داد: درمان‌های تجویزی برای این فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان توسط متخصصان بیماری‌های عفونی و کادر درمانی ادامه یافت و این فرد صبح روز یکشنبه با حال عمومی خوب و دریافت توصیه‌های بهداشتی برای خود و خانواده‌ از بیمارستان مرخص شد.

وی افزود: این فرد بدون بیماری‌های زمینه‌ای دچار تنگی نفس شده بود که با شدت گرفتن این علایم در بخش ایزوله بیمارستان این شهرستان بستری شد و تحت مداوا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این فرد ۳۴ ساله‌ طی روزهای گذشته به شهر تاکستان در استان قزوین سفر داشت، اضافه کرد:  رعایت بهداشت فردی و توصیه‌های بهداشتی همچنان مورد تاکید است و توصیه می‌شود چنانچه لازم نیست مردم از خانه‌های خود کمتر خارج شوند.

«قادرزاده»، از شهروندان خواست تا در صورتی‌که علائم خفیف سرماخوردگی، آنفلوآنزا و دیگر علایم مربوط به بیماری کرونا را دارند، از ماسک استفاده کرده و در مکان‌های عمومی تحت هیچ عنوان حاضر نشوند.

وی با بیان اینکه چنانچه فردی دچار تب، تنگی نفس و سرفه‌های شدید شد، باید به مراکز درمانی مراجعه کند، اظهار کرد: تمام افرادی که با علایم شدید تنفسی در بیمارستان بستری می‌شوند بر اساس پروتکل، به ویروسی که در جامعه شایع شده نسبت داده می‌شوند، اما خوشبختانه تاکنون هیچ مورد فوتی کرونا در بوکان نداشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه یک بخش ویژه‌ای از بیمارستان بوکان برای انجام روند درمان احتمالی مبتلایان به کرونا در نظر گرفته شده‌است، افزود: در این بخش، ۲۴ تخت بیمارستانی قابل ارتقا وجود داشته و علاوه بر آن، هشت تخت آی‌سی‌یو برای بیماران احتمالی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: تمام تلاش مسوولان اعم از کادر درمانی و پزشکی و سایر دستگاه‌های اجرایی و نظارتی این است که اجازه شیوع ویروس در شهرستان داده نشود.

تاکنون در آذربایجان‌غربی ۵۵ آزمایش در خصوص ابتلا به بیماری کرونا مثبت اعلام شده که از این افراد، ۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

در شهرستان بوکان نیز که دومین شهرستان مهاجر پذیر کشور است و در جنوب آذربجان‌غربی قرار دارد ۲ مورد مثبت کرونا تشخیص داده شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.