ابوبکر افشنگ روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: طی ۱۰ روز گذشته هفت نفر که مشکوک به علایم کرونا بودند در بیمارستان نبی اکرم (ص) این شهرستان بستری شدند که جواب آزمایش چهار نفر از آنها منفی بوده و نتایج سه نفر از آنها هنوز ارسال نشده است.

وی افزود: ۱۵ نفر از شهروندان اشنویه‌ای نیز که به شهرهای آلوده مسافرت داشتند هم‌اکنون تحت مراقبت هستند.

وی با بیان اینکه در تهیه ماسک هنوز در این شهرستان مشکل وجود دارد ادامه داد: از امروز مواد ضدعفونی کننده در داروخانه‌های این شهرستان توزیع خواهد شد تا با در اختیار قرار دادن آن بین شهروندان در این خصوص مشکلی وجود نداشته باشند.

وی در خصوص مسافرت تعدادی از طلاب قم به این شهرستان نیز افزود: گزارشی در این خصوص به دست ما نرسیده و اگر سفر شهروندان شهرهای آلوده به کرونا دیده شد سریعا به شبکه بهداشت و درمان انعکاس داده شود که نسبت به قرنطینه افراد عمل شود.

وی گفت: شهروندان از تجمع و حضور در مراسم‌ها، آیین‌ها و مجالس تا اطلاع ثانوی خودداری کرده و سعی کنند کمتر از منازل خود خارج شوند.

«افشنگ»، افزود: شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر ابتلای مرحوم «سیامند رحمان» به کرونا منتشر شده بود که کاملا کذب بوده و تاکنون مورد مثبتی در اشنویه وجود نداشته است.

اشنویه با ۷۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی و هم‌مرز با کشورهای تراکیه و عراق واقع شده است.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته  میلادی(دی ماه) در چین شروع شد علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره‌جنوبی، ژاپن، کاندا، سوئد، اسپانیا، فرانسه، امارات متحده عربی و نیز کشورمان سرایت کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.