حسن عبدی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: با دریافت گزارش‌های مردمی در خصوص گرانفروشی و عرضه نکردن ماسک و اقلام بهداشتی مانند ژل‌های ضدعفونی توسط برخی فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی و واحدهای صنفی پس از انتشار خبر ویروس کرونا، نظارت تیم‌های گشت مشترک تعزیرات حکومتی با همکاری دستگاه‌های ناظر به طور مستمر آغاز شد.

وی ادامه داد: از مجموع پرونده‌های تشکیل شده، ۲ پرونده مربوط به گرانفروشی ماسک، یک پرونده مروط به گرانفروشی دستکش و هشت پرونده مربوط به گرانفروشی اقلامی مانند سیر و لیمو است که توسط بازرسان اداره صنعت ،معدن وتجارت این شهرستان جریمه شدند.

عبدی اضافه کرد: از ابتدای اعلام بیماری کرونا ویروس تاکنون ۸۸ مورد بازرسی از واحدهای مربوطه صورت گرفته است و با متخلفان و گرانفروشان نیز برخورد شده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بوکان گفت: با افراد و واحدهای صنفی عرضه‌کننده اقلام بهداشتی مربوط به این بیماری با تشکیل گشت‌های ویژه، نظارت‌ها و برخورد با خاطیان تشدید شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری ۱۶ هزار و ۴۲۵ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی توسط پنچ بازرس و سربازرس در این شهرستان انجام شده است که از مجموع این تعداد بازرسی، ۶۵۷ مورد منجر به تشکیل پرونده تعزیراتی شده که ارزش این پرونده‌ها بیش از ۴۱ میلیارد بوده است. 

در بوکان تعداد ۱۹ اتحادیه با ۱۱ هزار واحد صنفی وجود دارد.

به گزارش ایرنا، کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود ۲.۱ درصد گزارش شده است.

این ویروس به عنوان نوع هفتم از خانواده ویروس کروناها همچنان ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی به شمار می‌رود.

طبق آخرین آمار، ۲ هزار و ۳۳۶ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۷۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.