سیاوش جبارزاده روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این طرح در قالب طرح اردوی جهادی بسیج جامعه پزشکی با محوریت مبارزه با ویروس کرونا در روستاهای «آغ‌تپه»، «حاجی‌آباد» و «قازانلو» در این شهرستان برگزار شد، افزود: باید همه مردم در گروه‌های سنی مختلف با رعایت بهداشت فردی، در این زمینه آگاهانه رفتار کنند زیرا رعایت اصول بهداشتی همواره می‌تواند سلامت ما را در برابر هرگونه ویروس به ویژه کرونا محفوظ نگه دارد.

وی بیان کرد: در این طرح متصدیان نانوایی‌ها و مغازه‌داران روستایی این شهرستان با نحوه شستشوی صحیح دست‌ها، استفاده از ماسک و  دستکش، نحوه ترکیب مواد ضدعفونی آشنا شده و در زمینه رعایت بهداشت فردی و گروهی آموزش دیدند.

وی بیان کرد: تمامی دستگاه‌ها و ادارات اجرایی استان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ضدعفونی می‌شوند و تاکنون مواد ضدعفونی موردنیاز برای گندزدایی این اماکن در اختیارشان قرار گرفته‌است.

کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است و در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود ۲.۱ درصد گزارش شده است.

این ویروس به عنوان نوع هفتم از خانواده ویروس کروناها همچنان ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی به شمار می‌رود.

در آذربایجان‌غربی نیز ۱۲۴ نفر مشکوک به کرونا شناسایی شده که از این تعداد، آزمایش پنج نفر مثبت اعلام شده بود؛ از این تعداد نیز چهار نفر با بهبودی از بیمارستان مرخص شده است که تنها یک بانوی ۷۰ ساله با حال عمومی خوب در ارومیه تحت درمان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.