«پریسا عابدپور» روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: طی سال جاری با صدور ۳۹ فقره پروانه بهره‌برداری از معادن استان و همچنین صدور ۶۵ فقره پروانه اکتشاف و ۲۸ فقره گواهی کشف در حوزه معادن، زمینه اشتغال برای بیش از ۳۰۰ نفر فراهم شده‌است.

وی در رابطه با بهره‌برداری از معادن جدید آذربایجان‌غربی در سال جاری نیز گفت: امسال ۳۹ معدن در آذربایجان‌غربی با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۳۳۴ میلیارد ریالی، ذخیره قطعی ۲۲ میلیون و ۱۹۹ هزار تنی و با ظرفیت استخراج سالانه ۷۲۷ هزار و ۴۲۵ تن به بهره‌برداری رسید.

«عابدپور» با اعلام اینکه هم‌اکنون ۴۷۶ معدن دارای پروانه بهره‌برداری معتبر در سطح استان فعال است، اظهار داشت: معادن فعلی استان دارای ذخیره قطعی یکهزار و ۲۱۷ میلیون تنی و ظرفیت استخراج سالانه ۱۶ میلیون و ۴۹۳ هزار تنی است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون بیش از پنج هزار و ۱۴۷ نفر در معادن آذربایجان‌غربی مشغول کار هستند.

وی با تاکید بر اینکه در سال جاری معادن در همه شاخص‌ها نسبت به سال گذشته با رشد چشمگیری همراه بوده است، گفت: در بحث سرمایه‌گذاری بیش از ۶۶ درصد، ظرفیت استخراج بیش از ۴۸ درصد، اشتغال آفرینی بیش از ۱۲ درصد، صدور پروانه اکتشاف بیش از ۱۶ درصد، صدور گواهی کشف بیش از ۱۲ درصد و صدور پروانه بهره‌برداری بیش از پنج درصد افزایش داریم.

به گزارش ایرنا بخش معادن آذربایجان‌غربی با معضل خام‌فروشی مواجه است و در سال جاری اقداماتی نیز در این زمینه آغاز شده که سرمایه‌گذاری برای فرآوری طلا در خوی از جمله آنها به شمار می‌رود. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.