محمد اقوامی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان جریمه برای متخلفان ۶ هزار و ۹۷ پرونده قاچاق در آذربایجان‌غربی صادر شده‌است.

وی اضافه کرد: این آمار نشان می‌دهد که هر کدام از متخلفان به طور متوسط به پرداخت حدود ۳۳۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده‌اند.

وی اظهار کرد: علاوه بر این میزان جریمه، اقلام قاچاق نیز به نفع دولت مصادره شده که میزان ریالی آن هم بسیار قابل توجه است.

وی بیان کرد: از مجموع ۶ هزار و ۱۱۶ پرونده ورودی در حوزه قاچاق کالا و ارز به محاکم تعزیراتی آذربایجان‌غربی به ۶ هزار و ۹۷ پرونده رسیدگی شده که نشان‌دهنده مختومه‌شدن ۹۹.۷ درصدی این پرونده‌هاست.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی با قدردانی از شعبه‌های این اداره‌کل به خاطر فعالیت مناسب در سال جاری ادامه داد: تنها ۱۹ پرونده قاچاق در استان مختومه‌ نشده که این پرونده‌ها نیز در حال رسیدگی است.

اقوامی گفت: فعالیت شعب تعزیراتی آذربایجان‌غربی در حوزه رسیدگی به دیگر تخلف‌های تعزیراتی در استان نیز قابل توجه بوده به طوری که ۹۹.۷ درصد پرونده‌های گرانفروشی نیز در استان رسیدگی شده‌است.

به گزارش ایرنا، تعزیرات حکومتی مسوول رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا و ارز، تخلف حوزه بهداشت و درمان و تخلف در بخش کالا و خدمات است.

آذربایجان‌غربی از جمله استان‌های درگیر با معضل قاچاق کالا و ارز است و سالانه هزاران میلیارد ریال کالای قاچاق در این استان کشف می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.