لقمان خسروپور  روز یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری از شیوع بیماری کرونا بوکان که با حضور مسوولان اجرایی شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، افزود: این تصمیم بر اساس دستور ستاد پیشگیری از شیوع کرونا اتخاذ شد که برهمین اساس هیچ صورت وضعیتی برای اتوبوس به مقصد شهرهایی مانند قم، تهران و شهرهای شمال کشور صادر نخواهد شد.

وی اظهار داشت: با هماهنگی مسوولان مربوطه تمهیدات لازم جهت هدایت ناوگان مسافربری این شهرستان نیز به سمت کنترل‌های بهداشتی و ضدعفونی در حال انجام است.

وی در خصوص کمبود برخی اقلام مواد بهداشتی در سطح شهر اظهار داشت: مردم با کمبودهای شدید پزشکی از جمله ماسک و مواد ضدعفونی مواجه هستند که در این راستا مسوولان امر از جمله اداره صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و تعزیرات باید با افراد سودجو و محتکر با رصد بازار به شدت برخورد کنند.

وی از ایجاد گشت سلامت در بوکان خبر داد و افزود: این گشت‌ها با همکاری دادگستری ، شبکه بهداشت و درمان، نیروی انتظامی، اداره صمت، اتاق اصناف و دیگر ارگان‌های دیگر فعال خواهند شد و به صورت سه شیفت وضعیت شهرستان را از نظر بازار و بهداشت عمومی نظارت می‌کنند.

«خسروپور» ادامه داد: فرمانداری وظیفه ابلاغ برنامه‌ها را دارد و اداره‌های دیگر باید برنامه‌های ابلاغی را به بهترین شکل ممکن اجرایی کنند.

سرپرست فرمانداری بوکان اضافه کرد: اماکن عمومی، هفته بازارها، اماکن ورزشی و تالارهای عروسی باید فعالیت خود را تا اطلاع ثانویی تعطیل کنند و با افرادی که از این امر سرپیچی کنند برخورد می‌شود.‌

وی از فعالان عرصه سلامت به عنوان سربازان جبهه مبارزه با کرونا یاد کرد و گفت: همه مردم و مسوولان قدردان زحمات و فداکاری آنها در این عرصه هستند.

شیوع ویروس کرونا اواخر ماه دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند؛ این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.

این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به پزشک احساس نکنند.

طبق اعلام مسوولان ۳۹  نفر مشکوک به کرونا در آذربایجان‌غربی شناسایی شده که از این تعداد، آزمایش یک نفر مثبت اعلام شده بود؛ این بانوی ۵۵ ساله نیز روز پنج‌شنبه با بهبودی از بیمارستان مرخص شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.