ابراهیم محمدی روز پنجشنبه با برقراری ارتباط از طریق ویدئو کنفرانس با مدیران مناطق ۲۴ گانه و روسای آموزش وپرورش استان افزود: تصمیم‌گیری برای تعطیلی مدارس فقط از طریق ستاد ملی پیشگیری از شیوع کرونا انجام و از طریق وزارت بهداشت و درمان اعلام می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه مدارس استان باید دارای مواد ضدعفونی کننده لازم و لوازم بهداشتی باشد، بیان کرد: عذر هیچ مدیر مدرسه یا منطقه‌ای در عدم تهیه ملزومات بهداشتی و ضدعفونی مدارس پذیرفته نیست.
محمدی ادامه داد: تمامی برنامه‌های تجمیعی مربوط به دانش‌آموزان اعم از اردو و همایش‌های دانش‌آموزی نیز به استثنای برنامه‌هایی که وزارت بهداشت اعلام کند، تعطیل است.
وی با بیان اینکه مردم از نظر آموزش مسایل بهداشتی مشکلی ندارند، ادامه داد: عملیاتی کردن موارد بیان شده الزامی است.
وی گفت: از این پس تا برچیده شدن بیماری کرونا در کشور ساعت کاری این نهاد در استان ۲۴ ساعته می‌شود و تمام مدیران باید آماده به کار باشند.
مدیرکل آموزش وپرورش آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه رزرو ستادهای اسکان فرهنگیان نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل است، گفت: اسکان فقط در باشگاه‌های فرهنگیان با شرایط و ضوابط خاص انجام خواهد شد.
وی اظهار داشت: پیگیری موارد بهداشتی در مدارس و کنترل‌های لازم باید انجام شود و کارگاه‌های آموزشی نیز در قالب‌های مختلف باید برگزار و بسته‌های آموزشی برای دانش‌آموزان تهیه و ارائه شود.
محمدی اظهار داشت: تمامی بوفه‌های مدارس تا اطلاع ثانوی تعطیل بوده و هرگونه عرضه مواد غذایی نیز ممنوع است.
وی از اولیا خواست تا از اعزام دانش‌آموزان بیماربه مدارس خودداری کنند و مدیران را ملزم به موجه کردن غیبت این دانش‌آموزان دانست.
وی ادامه داد: مدارس استثنایی جزو مدارس ویژه است و اگر دانش‌آموزان این مدارس دارای سیستم ایمنی ضعیف بودند یا در معرض خطر بودند، از اعزام آنان به مدارس خودداری شود.
محمدی با بیان اینکه نیازمند آموزش‌های جهادی برای مقابله با بیماری کرونا هستیم، گفت: مدیران مناطق ۲۴ گانه استان از ظرفیت مشاوران و معلمان در زمینه ارائه آموزش‌های بهداشتی بهره بگیرند.
آذربایجان‌غربی دارای ۶۰۷ هزار دانش‌آموز و پنج هزار مدرسه است؛ مدارس این استان طی هفته جاری در راستای پیشگیری از بیماری کرونا تعطیل بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.