حسن عبدی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: با دریافت گزارش‌های مردمی در خصوص گرانفروشی ماسک و عدم عرضه آن و اقلام بهداشتی همچون ژل‌های ضدعفونی توسط برخی داروخانه‌ها، فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی و واحدهای صنفی پس از انتشار خبر ویروس کرونا، تیم‌های گشت مشترک تعزیرات حکومتی با دستگاه‌های ناظر به طور مستمر آغاز شد.

وی از گران شدن اقلامی مانند ماسک، مواد شوینده، سیر، لیمو و مواد ضدعفونی نیز در سطح این شهرستان خبر داد و افزود: از ابتدای اعلام بیماری کرونا ویروس تاکنون ۲۲ مورد بازرسی از واحدهای مربوطه صورت گرفته است و با متخلفان و گرانفروشان برخورد شده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بوکان گفت: از مجموع بازرسی‌های انجام شده از واحدهای صنفی این شهرستان سه مورد منجر به تشکیل پرونده تعزیراتی به ارزش ۴۴ میلیون ۴۲۸ هزار ریال شده است.

وی تاکید کرد: با افراد و واحدهای صنفی عرضه کننده اقلام بهداشتی مربوط به این بیماری با تشکیل گشت های ویژه نظارت تشدید و با خاطیان برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: در ۱۱ ماه گذشته ۱۶ هزار و ۴۲۵ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی توسط پنچ بازرس و سربازرس در این شهرستان انجام شده است که از مجموع این تعداد بازرسی، ۶۵۷ مورد منجر به تشکیل پرونده تعزیراتی شده که ارزش این پرونده‌ها بیش از ۴۱ میلیارد بوده است. 

در بوکان تعداد ۱۹ اتحادیه با ۱۱ هزار واحد صنفی وجود دارد.

حدود ۲ ماه پیش کرونا ویروس در چین ایجاد شد و براساس بررسی دانشمندان ۹۰ درصد ژنتیک این ویروس با ویروس موجود در بدن خفاش یکسان است و به همین دلیل حدس زده می‌شود منبع آن از این حیوان باشد، چین بعد از گذشته سه هفته متوجه مبتلا شدن افرادی به این بیماری شد به همین دلیل در سطح وسیعی گسترش پیدا کرد.

این ویروس سه درصد کشندگی دارد، هر چند نسبت به بیماری عفونی سارس درصد کشندگی پایین‌تری دارد ولی واگیری آن وسیع و سریع اتفاق می‌افتد و هر فرد مبتلا می‌تواند سه تا چهار نفر را آلوده کند،  دوره نهفتگی این ویروس در بدن انسان از ۲ روز تا ۱۴ روز طول می‌کشد و همین موجب سخت‌تر کردن کار درمان می‌شود.

در کشور ۱۳۹ نفر به این بیماری مبتلا شده و ۱۹ نفر نیز بر اثر آن، جان خود را از دست داده اند؛ در آذربایجان غربی نیز یک نفر مبتلا به کرونا تشخیص داده شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.