به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وب دا آذربایجان غربی، جواد آقازاده در خصوص قرنطینه مسافران ترکیه افزود: مسافران ترکیه که از مبدا شهر قم عازم آن کشور بودند از مرز بازرگان خارج شدند.

وی ادامه داد: چهارشنبه هفت اسفند ماه پیرو اطلاع همکاران پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی بازرگان از حضور ۲۵ مسافر تابعه ترکیه که از مبدا شهر قم عازم ترکیه بودند و عدم پذیرش مرز ترکیه موجب تجمع آنان در مرز بازرگان شده بود، بلافاصله مدیر شبکه بهداشت و درمان ماکو و همکاران در پایانه مرزی حضور یافته و جزئیات ماجرا را مورد بررسی قرار دادند.

وی افزود: این مسافران در گیت خروجی پایگاه مرزی توسط همکاران حوزه بهداشت مورد مراقبت قرار گرفته و از نظر علائم بالینی، تب و مراقبت سندرمیک بررسی شدند و با توجه به محل مراجعه (شهر قم) علیرغم اینکه هیچ‌گونه علامت بالینی نداشتند به تمامی این مسافران ماسک داده شد.

آقازاده اضافه کرد: جهت تعیین تکلیف این مسافران و اقدامات پیشگیرانه کرونا ویروس بلافاصله جلسه‌ای اضطراری با حضور معاون فرماندار، مدیر شبکه بهداشت و درمان، بخشدار بازرگان، مدیر کل گمرک بازرگان، مدیر پایانه مسافربری، نهادهای امنیتی و انتظامی و شورای شهر بازرگان برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی افزود: بر اساس تصمیم گیری های این جلسه، این مسافران در یکی از هتل‌های بازرگان و تحت نظارت‌های امنیتی و بهداشتی اسکان داده شدند و مسئولین سازمان‌های مربوطه رایزنی‌های لازم را برای اخذ پذیرش برای این مسافران انجام دادند که از ساعت ۱۲ شب خروج این مسافران آغاز شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.