جلال غفارزاده روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در ماه جاری اکیپ‌های مختلف کارشناسی از ۳۰ داروخانه و شرکت توزیع دارو و ۲۰ فروشگاه و شرکت‌های تجهیزات پزشکی ارومیه بازرسی شد که از این تعداد چهار فروشگاه تجهیزات پزشکی و یک انبار غیرمجاز تجهیزات پزشکی پلمب و به مراجع قضایی معرفی شد.

وی ادامه داد: در این رابطه یک نفر نیز با دستور معاون دادستان ارومیه بازداشت شده‌است.

وی اضافه کرد: در پی اعلام سازمان بهداشت جهانی در خصوص انتشار ویروس کرونا (کووید ۱۹)، تعداد محدودی افراد فرصت‌طلب به بهانه شیوع بیماری کرونا با احتکار و ایجاد تقاضای کاذب در اجناس مصرفی از جمله محلول ضدعفونی‌کننده دست و ماسک سعی بر سودجویی و بر هم زدن آرامش عمومی جامعه را دارند که با آنان به شدت برخورد می‌شود.

وی اظهار داشت: نظارت‌های مستمر کارشناسان این معاونت با مشارکت و همکاری و حمایت نهادهای اطلاعاتی و انتظامی به صورت شبانه‌روزی از تمامی شرکت‌های توزیع دارو و لوازم مصرفی پزشکی و داروخانه‌ها انجام می‌شود و با توجه به هماهنگی‌ صورت گرفته با مراجع قضایی در صورت مشاهده احتکار و گران‌فروشی اقلام پیشگیری از شیوع کرونا، بدون هیچ‌گونه اغماضی پلمب و پروانه فعالیت مراکز غیرمجاز باطل و پرونده‌های تخلف به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی گفت: کارخانه‌های تولیدی کشور موظف به تولید وسایل پیشگیری از شیوع کرونا با حداکثر توان و ظرفیت به صورت سه شیفت هستند و با هماهنگی‌های انجام‌شده با تامین‌کنندگان، محموله لوازم مورد نیاز در سطح استان تامین و به زودی توزیع می‌شود.

غفارزاده افزود: مردم در صورت مشاهده تخلف و گران‌فروشی، موارد را از طریق سامانه ۱۹۰ اطلاع‌رسانی کنند تا در سریعترین زمان ممکن به آن رسیدگی شود.

ویروس کرونا که تحت عنوان رسمی «کووید-۱۹» از ۱۲ دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هووی چین شیوع یافت، تاکنون ۸۰ هزار و ۹۹۷ نفر را مبتلا و جان ۲ هزار و ۷۶۴ نفر را گرفته است.

براساس اعلام رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،‌ آمار مبتلایان به ویروس کرونا درایران به ۱۳۹ نفر و موارد فوت ناشی از آن به ۱۹ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.