مدیرکل آموزش وپرورش آذربایجان‌غربی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره خسارت‌های وارد شده به مدارس مناطق زلزله‌زده بخش قطور خوی در روستاهای «راویان»، «هسته جوک»، «مخین» و «قطور» گفت: بلافاصله بعد از زلزله صبح روز یکشنبه، مسوولان آموزش و پرورش و اداره‌کل نوسازی مدارس استان در منطقه زلزله‌زده قطور حضور یافتند و نسبت به بررسی میزان خسارت وارد شده به فضاهای آموزشی این منطقه برآوردهای اولیه صورت گرفت.

ابراهیم محمدی با بیان اینکه در زلزله صبح یکشنبه آسیب جدی به مدارس وجود نداشت، بیان کرد: آسیب‌ها در پی پس لرزه‌ها جدی‌تر شد و به علت تعطیل بودن مدارس هیچ دانش‌آموزی در مدارس حضور نداشت و در این زمینه نیز خسارت جانی گزارش نشده‌است.
محمدی ادامه داد: در صدد هستیم با جذب اعتبارات لازم و توجه ویژه اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، امکان بازسازی و تعمیر مدارس آسیب‌دیده هرچه سریع‌تر فراهم شود.
مدیرکل آموزش‌وپرورش آذربایجان‌غربی گفت: آموزش‌وپرورش استان در راستای ایجاد فضای آموزشی مناسب برای دانش‌آموزان این منطقه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.
شهرستان خوی در شمال آذربایجان‌غربی و در ۱۲۰ کیلومتری ارومیه قرار دارد؛ این شهرستان ۶۳ هزار نفر دانش‌آموز در ۳۰۰ مدرسه دارد و دارای بخش‌های قطور، زرآباد، فیرورق، ایو اوغلی و بخش مرکزی است.
زلزله اول منطقه قطور خوی با قدرت ۵.۷ ریشتر در امواج درونی زمین یکشنبه ۴ اسفند رخ داد و پس لرزه‌های آن همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.