توحید ملک‌زاده روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بحث مهاجرت یا «مایگریشن» در زلزله‌های اخیر جدی بوده و احتمال درگیرشدن گسل‌های محلی نزدیک به گسل اصلی قطور زیاد است.

وی تاکید کرد: در ساعت‌های پیش‌ رو درگیر شدن یا درگیر نشدن این گسل‌ها معلوم خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ساکنان ساختمان‌های مهندسی‌ساز با شناژ افقی و عمودی در نقاط شهری سلماس، خوی و کهنه‌شهر با آرامش کامل ولی با رعایت اصول ایمنی در خانه‌های خود بمانند، اضافه کرد: ساکنان ساختمان‌های قدیمی نیز باید در ساعات شب‌ احتیاط بیشتری داشته باشند و مناطق روستایی نزدیک به منطقه زلزله‌زده قطور در شعاع ۲۰ کیلومتری تا پایان پس‌لرزه‌ها احتیاط را از دست ندهند.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پیش‌بینی زلزله در کوتاه مدت و با دقت زمانی و مکانی حتی در آمریکا و ژاپن امکان ندارد و بحث در این مورد خطای خبری است.

ملک‌زاده اظهار داشت: در حال حاضر شهرهای ارومیه، تسوج و ماکو در خطر جدی نیستند و خونسردی و همکاری با مسوولان اولویت اصلی برای ساکنان خوی و سلماس است.

وی تاکید کرد: جاده‌ها و خیابان‌ها برای کاهش ترافیک تخلیه شود و در صورت تغییر هرگونه وضعیت مراتب اطلاع داده خواهد شد.

به گزارش ایرنا شمال آذربایجان‌غربی از نظر اکتیویته لرزه زمین‌ساختی در سطح ریسک بالایی قرار دارد و وجود گسل‌های فعال شمال و جنوب سلماس، وار و قطور خوی، شمال میشو و دهها گسل کوچک دیگر تاییدکننده این موضوع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.