هادی عمرپور روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با قدردانی از حضور مستمر استاندار آذربایجان‌غربی در مناطق زلزله‌زده، افزود: این روستا ۳۳۶ خانوار و یک‌هزار و ۸۰۰ نفر جمعیت دارد که دیروز و دیشب را در بیرون از منازل و در هوای سرد سپری کردند.

وی اضافه کرد: نیروهای امدادی هلال‌احمر طی ساعات اولیه در روستا حضور یافتند ولی این نیروها فقط به ارزیابی خسارت‌ها اقدام کردند.

وی بیان کرد: منازل مسکونی این روستا حدود ۴۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شده‌ و ۲ نفر نیز مصدوم وجود داشت که یک نفر بستری است و نفر دیگر به صورت سرپایی درمان شد.

وی با اشاره به اینکه در جلسه امروز مقرر شد به هر خانواده یک چادر تحویل داده شود، ادامه داد: توزیع چادر و امکانات با تاکید استاندار تا ساعاتی دیگر در این روستا آغاز و بخش قابل توجهی از مشکلات اهالی رفع می‌شود.

به گزارش ایرنا زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر ساعت ۹:۲۲ صبح روز گذشته، یکشنبه حوالی شهر قطور خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند و علاوه بر مصدومیت اهالی موجب تلف شدن صدها راس دام و تخریب ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی منازل در ۴۳ روستای شهرستان‌های سلماس و خوی شد. 
مسوولان آذربایجان‌غربی پس از این زلزله در منطقه حضور یافتند و امدادرسانی و توزیع چادر و اقلام امدادی قبل از تاریکی هوا در بیشتر مناطق انجام شد اما در ساعت ۱۹:۳۰ زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ «زرآباد» خوی را لرزاند و بار دیگر امدادگران به این منطقه اعزام شدند. 
اگرچه زلزله «زرآباد» به دلیل آنکه در عمق ۲۸ کیلومتری زمین به وقوع پیوست، خسارت گسترده‌ای نداشت اما همین زمین‌لرزه نیز تعدادی از مردم را راهی بیمارستان کرد. 

روستای زِری از توابع بخش قطور در ۱۵ کیلومتری قطور و ۴۵ کیلومتری شهر خوی در شمال آذربایجان‌غربی قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.