احترام مسوولان ‌آذربایجان‌غربی به مردم و قرار گرفتن آنان در صف‌های ورود به شعبه‌های اخذ رای، ‌استفاده شهروندان از پدهای الکلی برای ضدعفونی انگشتان، خودداری برخی از شهروندان از زدن اثر انگشت بر روی برگه‌ها،‌ استفاده از استامپ شخصی، حضور بانویی که علت شرکت خود را تنها ادای دین به شهدا عنوان کرد و حضور یک بیمار با سرم در پای صندوق رای از جمله این حواشی بود.

مسوولان در صف مردم

امروز «حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی»، نماینده ولی‌فقیه در استان و «محمدمهدی شهریاری‌» استاندار ‌آذربایجان‌غربی با احترام به رای‌دهندگان در صف‌های اخذ رای توقف کردند و بار دیگر نشان دادند که در جمهوری اسلامی ایران هیچ فاصله‌ای میان مردم و مسوولان وجود ندارد.

معاونان‌ استاندار، فرماندار ارومیه و تعداد دیگری از مسوولان نیز همین منش را در پی گرفتند و با وجود اینکه خود آنان رضایت نداشتند، خبرهای مربوط به قرارگرفتن‌شان در صف‌های مردمی، بازتاب خبری پیدا کرد. 

دست‌به‌دست کردن پدهای الکلی 

فرمانداری ارومیه طلایه‌دار پخش پدهای الکلی در شعبه‌های اخذ رای بود اما خبر آن چندان بازتاب نداشت و برخی از مردم نیز با احساس نیاز نسبت به ضدعفونی انگشتان خود، به صورت شخصی هم پد تهیه کردند. 

برخی‌ها هم استامپ شخصی برای زدن اثر انگشت به شعبه‌ها بردند اما نکته جالب توجه این بود که با وجود اعلام وزارت کشور مبنی بر لازم نبودن اثر اگشت، مجریان انتخاباتی در شعبه‌ها چندان توجیه نبودند و بر ثبت اثر انگشت اصرار کردند.

مشارکت رای‌دهندگان خاص 

حضور برخی افراد با شرایط ویژه نیز از جمله دیگر حواشی انتخابات امروز در ‌آذربایجان‌غربی بود؛ از پیرزنی که علت حضور خود را تنها ادای دین به شهدا عنوان کرد تا فرد سرم به دستی که از درمانگاه به سر صندوق رای آمده بود.

پیرمرد ۱۰۳ ساله بوکانی هم در یکی از شعبه‌های اخذ رای‌ حاضر شد و ضمن اینکه امروز را روز تعیین سرنوشت خواند، از همه دعوت کرد که به وظیفه خود عمل کنند.

گمانه‌زنی‌ها و بداخلاقی‌ها در فضای مجازی

یکی از مهمترین حواشی انتخابات امسال، گمانه‌زنی‌ها و بداخلاقی‌ها در کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی‌ مختلف بود که در برخی موارد به درگیری مجازی طرفداران کاندیداها و رقابت‌های قومی انجامید؛ گمانه‌زنی در مورد مشارکت، نتیجه انتخابات و حتی ائتلاف‌ها از مصادیق بداخلاقی برخی‌ها در فضای مجازی بود.

درخواست صندوق سیار 

تعدادی از بیماران بدحال تکابی که شرکت در انتخابات را وظیفه شرعی خود به شمار می‌آورند اما برای حضور در شعبه‌های اخذ رای عاجز بودند، درخواست صندوق سیار کردند که با موافقت ستاد انتخابات این شهرستان مواجه شد و صندوق به پای آنان رفت. 

به گزارش ایرنا فرآیند برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح امروز همزمان با سراسر کشور در آذربایجان‌غربی آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود که تا ساعت ۲۳ ادامه یابد.

۲ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۶۵۶ نفر در آذربایجان‌غربی طی انتخابات روز جاری واجد شرایط رای دادن هستند که از این میزان ۴۹.۷۵ درصد مرد و ۵۰.۲۵ درصد زن می‌باشند.

۱۲ نفر از این استان راهی مجلس یازدهم می‌شوند که از این تعداد سه نفر سهم ارومیه و یک نفر سهم هرکدام از حوزه های انتخابیه ۹ گانه دیگر شامل «سلماس»، «خوی و چایپاره»، «ماکو، شوط، پلدشت و چالدران»، «مهاباد»، «بوکان»، «میاندوآب»، «نقده و اشنویه»، «شاهین‌دژ و تکاب» و «پیرانشهر و سردشت» است.

۱۳۷ نفر در آذربایجان‌غربی برای رسیدن به ۱۲ کرسی مجلس یازدهم با هم رقابت می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.