‌علی مصطفوی روز جمعه با حضور در ستاد انتخابات استان به خبرنگاران اظهار داشت: دستگاه احراز هویت الکترونیکی که از تضمین‌های سلامت انتخابات به شمار می‌رود، به تعداد ۲ هزار و ۱۱۷ شعبه اخذ رای استان تدارک دیده شده و در کنار هر دستگاه کارت ویژه نظارت و ویژه ناظر برای فعال‌سازی موجود است.

وی بیان کرد: این دستگاه با استفاده از بانک اطلاعاتی خود، احراز هویت رای‌دهندگان را ممکن می‌کند و در صورت تایید اطلاعات رای‌دهنده، کارت مجوز رای برای رای‌دهنده صادر می‌شود.

مسیر چهار روستا بسته است

رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تنها مسیر ارتباطی چهار روستای استان بسته است، تاکید کرد: به این چهار روستا نیز صندوق رای‌گیری توسط نیروهای پیاده امدادی ارسال شد و در دسترس قرار گرفت.

همه صندوق‌های اخذ رای آذربایجان‌غربی در محل‌های تعیین‌شده استقرار یافته است

مصطفوی افزود: ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی چهار اصل مشارکت حداکثری، قانونمداری، بی‌طرفی و امانت‌داری را سرلوحه فعالیت خود قرار داده‌است.
وی ادامه داد: مشارکت مردم یکی از پشتوانه‌های اصلی جمهوری اسلامی ایران بوده و از پیروزی انقلاب اسلامی تا جنگ تحمیلی و دوران امروز حضور مقتدر مردم و وحدت و یگانگی آنان موجب یاس دشمنان شده‌است.
کاهش تعداد نامزدها در آذربایجان‌غربی به ۱۳۷ نفر

در حالی که ۱۹۷ نفر تا پیش از آغاز مهلت قانونی تبلیغات کاندیداهای مجلس در آذربایجان‌غربی تایید صلاحیت نهایی شده‌بودند، رییس ستاد انتخابات استان طی روز برگزاری انتخابات از کاهش تعداد آنان به ۱۳۷ نفر خبر می‌دهد.

علی مصطفوی با اشاره به اینکه تاکنون ۶۰ نفر از ادامه رقابت انصراف داده‌اند، اضافه کرد: از کل کاندیداهای حاضر ۵۱ نفر در ارومیه، ۱۸ نفر در حوزه انتخابیه شاهین‌دژ و تکاب، ۱۵ نامزد در حوزه انتخابیه ماکو، شوط، پلدشت و چالدران، ۱۰ نفر در هریک از حوزه‌های خوی – چایپاره و ۲ نفردر حوزه نقده – اشنویه و ۱۲ نفر در شهرستان سلماس رقابت خواهند کرد.

 وی بیان کرد: همچنین ۹ نفر در شهرستان مهاباد و هشت نفر در حوزه انتخابیه پیرانشهر – سردشت،  چهار نفر در بوکان و هشت نفر در میاندوآب در کورس رقابت برای حضور در مجلس باقی مانده‌اند.

به گزارش ایرنا ۲ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۶۵۶ نفر در آذربایجان‌غربی طی انتخابات روز جاری واجد شرایط رای دادن هستند که از این میزان ۴۹.۷۵ درصد مرد و ۵۰.۲۵ درصد زن می‌باشند.

۱۲ نفر از این استان راهی مجلس یازدهم می‌شوند که از این تعداد سه نفر سهم ارومیه و یک نفر سهم هرکدام از حوزه های انتخابیه ۹ گانه دیگر شامل «سلماس»، «خوی و چایپاره»، «ماکو، شوط، پلدشت و چالدران»، «مهاباد»، «بوکان»، «میاندوآب»، «نقده و اشنویه»، «شاهین‌دژ و تکاب» و «پیرانشهر و سردشت» است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.