ایرج شجاعی روز دوشنبه در آیین صبحگاه مشترک در پادگان تیپ ۳۶۴ شهید نصیرزاده مهاباد اظهار داشت: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی نیز دشمنان داخلی و خارجی می‌خواستند بین ارتش و مردم فاصله ایجاد کنند اما بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی (ره) با آگاهی خاصی که در این زمینه داشتند، ارتش را منحل نکرد.

وی اضافه کرد: پس از شروع جنگ تحمیلی مشخص شد اگر ارتش منحل می‌شد، رژیم بعثی عراق در زمان بسیار کوتاهی می‌توانست بخش‌های زیادی از میهن اسلامی ایران را اشغال کند و شاید سرنوشت جنگ به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران که به تعبیر بزرگان، ارتش مومن و انقلابی است، از کیان ایران اسلامی دفاع کرده و با توجه به توان دفاعی خود، اجازه هیچ‌گونه تجاوز هوایی، زمینی و دریایی را به دشمنان نداده‌است.

فرمانده تیپ ۳۶۴ پیاده شهید نصیرزاده مهاباد نیز در این آیین گفت: نیروهای مسلح ایران اسلامی برای دفاع از مرزهای کشور از تمام امکانات و توان دفاعی خود استفاده می‌کنند و در این راه از هیچ خطری بیم ندارند.

سرهنگ اردلان گلیج افزود: هم اکنون بیش از ۷۵ درصد از سربازان این تیپ، بومی مهاباد و دیگر شهرستان‌های اطراف هستند و این امر یکی از نقاط قوت نیروهای تیپ ۳۶۴ شهید نصیرزاده است.

وی اضافه کرد: در سایه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و آمادگی کامل نیروهای مسلح امروزه ایران اسلامی به یکی از مقتدرترین کشورهای منطقه تبدیل شده‌است.

وی بیان کرد: تمام تلاش دشمنان نظام این است که فرهنگ غنی دفاع مقدس را با تبلیغات پوچ خود از مردم ایران دور کنند اما ملت ایران اسلامی همیشه هوشیار بوده و اجازه هیچ یاوه‌گویی به آنان را نمی‌دهد.

در این آیین مسوولان ادارات و دستگاه‌های اجرایی و فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی به مقام شامخ شهدای دفاع مقدس ادای احترام کردند. 

همزمان با دهه مبارک فجر، ۴۹ طرح در زمینه‌های مختلف عمرانی و خدماتی با ۵۷۰ میلیارد ریال در سطح این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) در بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید و در طول چهل سال گذشته هممواره مورد هجمه دشمنان اسلام و استکبار جهانی بوده است.

در دهه فجر سال گذشته نیز ۷۵ طرح عمرانی و تولیدی با یکهزار و ۱۱۰ میلیارد ریال در مهاباد افتتاح و گلنگ‌زنی شد.

تیپ ۳۶۴ شهید نصیرزاده ارتش در مهاباد جمعی لشکر پیاده ۶۴ ارومیه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.