محسن خادمی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از بارش سنگین برف طی روزهای گذشته، راه دسترسی به ۴۵ روستای مهاباد مسدود شده بود که با تلاش‌های شبانه‌روزی عوامل راهداری، این مسیرها بازگشایی شد.

وی اضافه کرد: عوامل راهداری توانستند تا ساعات اولیه بامداد امروز راه روستاهای «چومل»، «قشقون علیا و سفلی»، «کارگ»، «هه‌رمی»، «اصحاب» و «سیلکه» که بر اثر بارش برف و سقوط بهمن مسدود شده بود را بازگشایی کنند.

«خادمی» در خصوص وضعیت تردد در محورهای مواصلاتی این شهرستان نیز بیان کرد: هم‌اکنون تردد در تمامی محورهای اصلی و فرعی این شهرستان وجود دارد و اما بر اثر مه غلیظ دید افقی در برخی محورها کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: در حال حاضر دید افقی در گردنه «زمزیران» در محور مهاباد - سردشت و محور مهاباد - ارومیه (مسیر شهرک المهدی تا سد حسنلو) به دلیل مه غلیظ به کمتر از ۲۰ متر کاهش پیدا کرده و دید در گردنه «قره‌بلاغ» در محور مهاباد - بوکان به کمتر از ۵۰ متر رسیده است.

وی تاکید کرد: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستاهای «کیتکه»، «کله‌گاوی» و «آفان» در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه «قره‌بلاغ» در مسیر مهاباد - بوکان فعال است؛ ۶۰ مامور راهداری در راهدارخانه‌های این شهرستان حضور دارند و ۲۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در اختیار این واحدها قرار دارد.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.