به گزارش ایرنا با این مقایسه به افزایش حدود ۱۲۰ هزار نفری جمعیت ‌استان، بیش از ۸۰ هزار نفری واجدان شرایط رای دادن و ۱۲۷ موردی شعبه‌های اخذ رای می‌رسیم.

طی دوره دهم انتخابات مجلس جمعیت ‌استان حدود سه میلیون و ۲۳۳ هزار نفر بود که این رقم در حال حاضر به بیش از سه میلیون و ۳۵۱ هزار نفر رسیده و تعداد واجدان شرایط نیز از ۲ میلیون و ۲۹۹ هزار نفر به ۲ میلیون و ۳۸۰ هزار نفر افزایش یافته‌است.

همچنین شعبه‌های اخذ رای از یک‌هزار و ۹۹۰ شعبه به ۲ هزار و ۱۱۷ شعبه رسیده و برگزارکنندگان انتخابات اعم از هیات‌های اجرایی، نظارتی و امنیتی نیز بالغ بر ۴۲ هزار نفر شده که نسبت به دوره گذشته افزایش دارد.

فرآیند انتخابات در دوره دهم مجلس شورای اسلامی‌ با ثبت‌نام ۴۴۴ نفر در حوزه‌های ۹گانه آذربایجان‌غربی آغاز شد که این رقم پس از تایید صلاحیت‌ها به ۱۷۲ نفر رسید ولی این ارقام در انتخابات دوره یازدهم به ۵۳۴ نفر ثبت‌نام کننده در حوزه‌های ۱۰گانه و تایید صلاحیت نهایی ۲۰۲ نفر انجامیده‌ است که نشان از افزایش مشارکت داوطلبان در انتخابات دارد.

همچنین تعداد بانوان تایید صلاحیت شده در دوره دهم انتخابات مجلس شورای اسلامی‌ ۱۰ نفر بود که این رقم با افزایش قابل توجه در این دوره به ۱۸ نفر رسیده‌است.

حال باید دید با توجه به مشارکت بیش از ۶۵ درصدی و یک میلیون و ۵۰۵ هزار نفری مردم‌ استان در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، این میزان در انتخابات دوره یازدهم و در روز دوم اسفند ماه به چه میزان خواهد بود؟

۱۲ نفر از آذربایجان‌غربی راهی مجلس یازدهم می‌شوند که از این تعداد سه نفر سهم ارومیه و یک نفر سهم هرکدام از حوزه های انتخابیه ۹ گانه دیگر شامل «سلماس»، «خوی و چایپاره»، «ماکو، شوط، پلدشت و چالدران»، «مهاباد»، «بوکان»، «میاندوآب»، «نقده و اشنویه»، «شاهین‌دژ و تکاب» و «پیرانشهر و سردشت» است.
البته در ۱۰ دوره پیشین، آذربایجان‌غربی ۹ حوزه انتخابیه داشت که در این دوره با جدا شدن شاهین‌دژ و تکاب از میاندوآب، به ۱۰ حوزه افزایش یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.