علیرضا ملامحمدی‌زاده، فرماندار ارومیه روز جمعه و در نخستین دقایق آغازین رای‌گیری به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برخی‌ها برای حضور در این «جهاد عمومی» از یکدیگر سبقت گرفتند و با حضور در برخی از شعبه‌ها از جمله شعبه ۲۰۵ خیابان عمار، به مشارکت انتخاباتی شور و شوق بخشیدند.  
طبق قانون، فرآیند برگزاری انتخابات تا ساعت ۱۸ و به مدت ۱۰ ساعت در سراسر کشور ادامه می‌یابد و تداوم و تمدید آن به حضور پرشور مردم و تصمیم وزارت کشور بستگی دارد.
۵۳۴ نفر در حوزه‌های انتخابیه ۱۰ گانه آذربایجان‌غربی برای ورود به مجلس یازدهم ثبت‌نام کرده بودند که ۲۰۲ نفر از این تعداد تایید صلاحیت نهایی شدند؛ طی یک هفته گذشته نیز ۴۰ نفر آنان در شهرستان‌های مختلف استان انصراف داده‌اند.
۱۲ نفر از آذربایجان‌غربی راهی مجلس یازدهم می‌شوند که از این تعداد سه نفر سهم ارومیه و یک نفر سهم هرکدام از حوزه های انتخابیه ۹ گانه دیگر شامل «سلماس»، «خوی و چایپاره»، «ماکو، شوط، پلدشت و چالدران»، «مهاباد»، «بوکان»، «میاندوآب»، «نقده و اشنویه»، «شاهین‌دژ و تکاب» و «پیرانشهر و سردشت» است.
۲ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۶۵۶ نفر در استان طی روز ۲ اسفند امسال واجد شرایط رای دادن هستند که از این میزان ۴۹.۷۵ درصد مرد و ۵۰.۲۵ درصد زن می‌باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.