محمد آقاعزیزی روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این دوره‌های آموزشی که به مدت ۲ روز برگزار شد،  اعضای ۱۶۴ خانواده شامل همسران و فرزندان آنان آموزش‌های لازم را در زمینه‌های مختلف سپری کردند.

وی گفت: حبس افراد به خصوص اگر سرپرست خانوار باشد بر کیفیت زندگی همسر و فرزندانش تاثیر منفی می‌گذارد و در معرض خطر قرار گرفتن چنین افرادی افزایش می‌یابد. 

وی اضافه کرد: اگر فردی دچار تخلفی می‌شود و برای اصلاح و تحمل کیفر به زندان می‌رود این امر دلیل نمی‌شود که در حق خانواده وی اجحافی صورت گیرد بلکه باید از تمام ظرفیت‌ها برای حمایت از خانواده این زندانیان در جهت رفع آسیب‌ها گام برداشت.

«آقاعزیزی» افزود: خانواده‌های مددجویان در ارتکاب جرم و بزه همسران خود نقشی ندارند ولی می‌توانند با حوصله و صبر در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و وقوع جرم گام بردارند.

 این دوره آموزشی به مدت ۲ روز طی ۲ هفته متوالی در جهت ارتقای مهارت‌های اخلاقی و زندگی همسران و فرزندان زندانیان ۱۵ سال به بالا تشکیل شد.

اداره‌کل زندان‌های آذربایجان‌غربی همزمان با تشکیل سازمان زندان‌های کشور در سال ۱۳۶۴ و تبدیل آن از شورای سرپرستی به سازمان زندان‌ها، در این استان تشکیل شد.

این اداره‌کل دارای سه بازداشتگاه موقت در شهرهای ارومیه، اشنویه و سردشت و هشت اداره زندان در شهرستان‌های ماکو، سلماس، خوی، ارومیه، مهاباد، نقده، میاندوآب و بوکان، مجمع حرفه‌آموزی و کاردرمانی (زارعان خوی)، مرکز اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان ارومیه (زندان باز) و یک کانون اصلاح و تربیت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.