خشایار صنعتی روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهروندانی که طی روزهای گذشته درخواست تعویض یا فقدان شناسنامه خارج از نوبت کرده باشند، می‌توانند در روز انتخابات برای دریافت مدارک خود به این اداره مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه کارکنان اداره ثبت احوال مهاباد در روز انتخابات نیز فعال خواهد بود، افزود: برای شرکت در انتخابات، ارائه شناسنامه عکس‌دار به همراه کد ملی الزامی است.

وی بیان کرد: هر ۲ نمونه شناسنامه دست‌نویس و شناسنامه مکانیزه برای شرکت در انتخابات دارای اعتبار است و واجدان شرایطی که شناسنامه آنها تا دوم اسفند به منظور تعویض و صدور در اختیار ثبت احوال بوده، می‌توانند با مراجعه به این اداره، شناسنامه خود را تحویل بگیرند.

وی همچنین با اشاره به آمادگی اداره ثبت احوال برای ارائه گواهی تایید شماره ملی به رای‌دهندگان فاقد کارت ملی گفت: این خدمات به منظور مشارکت آحاد مردم در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و با توجه به ضرورت ارائه شماره کارت ملی و شناسنامه در هنگام رای دادن انجام می‌شود.

رییس هیات بازرسی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: متولدان دوم اسفند ۱۳۸۰ و سال‌های قبل از آن می‌توانند در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کنند.

شهرستان مهاباد با ۲۱۵ هزار نفر جمعیت دارای یک کرسی نمایندگی در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که برای تصاحب آن ۱۰ نامزد به رقابت می‌پردازند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، جمعه هفته جاری دوم اسفند امسال برگزار می‌شود و از این استان ۱۲ نفر راهی مجلس یازدهم می‌شوند که از این تعداد، سه نفر سهم ارومیه و یک نفر سهم هرکدام از حوزه های انتخابیه ۹ گانه دیگر شامل «سلماس»، «خوی و چایپاره»، «ماکو، شوط، پلدشت و چالدران» در شمال استان و «مهاباد»، «بوکان»، «میاندوآب»، «نقده و اشنویه»، «شاهین‌دژ و تکاب» و «پیرانشهر و سردشت» در جنوب استان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.