آیدین رحمانی روز سه‌شنبه در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های آذربایجان‌غربی افزود: آمار نزدیک به ۴۵۰ نفر فوتی در جاده‌های استان طی سال جاری وحشتناک و غیرقابل قبول است و نباید به راحتی از کنار آن گذشت.

وی با تاکید بر تغییر رویه در خصوص تصادفات جاده‌ای در استان اظهار داشت: در این زمینه باید جلسه ویژه‌ای با حضور راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، پلیس راه، اورژانس و هلال احمر در استان تشکیل و جزئیات برنامه‌های کاهش تصادفات در محورهای آذربایجان‌غربی، اصلاح نقاط حادثه‌خیز و فرهنگ‌سازی در خصوص رانندگی ایمن هر نهاد بررسی و نقشه راهی قوی برای سال آینده تدوین شود.

وی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید تمام تلاش خود را برای کاهش تصادفات جاده‌ای در استان به‌کار گیرند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: طرح یک‌روزه‌ای برای کاهش تصادفات جاده‌ای در ۱۴ اسفندماه امسال به‌صورت آزمایشی در آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود و در این روز دستگاه‌های عضو کمیسیون ایمنی حمل و نقل باید برنامه‌های خود را ارائه کنند تا شاهد کاهش تصادفات در این روز در مقایسه با روزهای دیگر باشیم.

رحمانی گفت: در صورت موفق بودن این طرح ، نتایج، آمار و تحلیل‌های میدانی را در اجرای طرح‌های دیگر برای کاهش تصادفات جاده‌ای بکار می‌گیریم.

آذربایجان غربی ۱۲ هزار کیلومتر جاده دارد که از این میزان حدود سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه، اصلی و فرعی است.

سالانه نزدیک به ۵۰۰ نفر در جاده های آذربایجان‌غربی بر اثر تصادف جان خود را از دست می‌دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.