محسن خادمی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عوامل راهداری با تلاش شبانه‌روزی خود توانستند که راه دسترسی این تعداد روستای این شهرستان را که بر اثر بارش برف و کولاک شدید مسدود شده بود، بازگشایی کنند اما راه ۲۰ روستا همچنان بسته و تلاش راهداران برای بازگشایی مسیرهای روستایی ادامه دارد.

وی اضافه کرد: عوامل راهداری این شهرستان تاکنون راه روستاهای خاتون‌باغ، بوزه، آزاد، کپه کند، برده‌میش، بصری، قلات، عبدالله‌آباد، سنجاق، حاجی‌مامیان، سیاه‌قول علیا و سفلی، داغه، سیلم، قره‌قاچ، باگردن علیا وسفلی، شیخان، سرو، مرانه، گوملیان، سرطان، خانگی، سیمینو، مزرعه، جانداران، کیسلان، میرسه،آفان، گاگش علیا وگاگش سفلی، شکربگ،کهریزه‌شیخان، پایین‌دره ،آلبلاغ پیرمکائیل، عینە‌ملا، بیرم، امین‌آباد، گرده‌بردان و اوزن‌دره را بازگشایی کردند.

وی افزود: هم اکنون راه دسترسی روستاهای چومل، سرخواب، کارگ و هه‌رمی، بنگوین و چند روستای دیگر در محور مهاباد - بوکان از چند روز قبل به دلیل کولاک شدید مسدود است و تلاش برای بازگشایی آنها ادامه دارد.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد با اشاره به مسدود بودن بودن جاده مهاباد - بوکان (جاده برهان) از ۲ روز قبل گفت: این مسیر دیروز به علت کولاک شدید بسته شده و راهداران تاکنون ۱۰ کیلومتر از آن را بازگشایی کرده‌اند و ۲۳ کیلومتر آن همچنان مسدود است.

وی در خصوص ارتفاع برف در این مسیر افزود: کولاک باعث انباشته شدن لایه‌های چندمتری برف شده به طوری که ارتفاع برف در گردنه «قره‌بلاغ» به سه تا چهار متر رسیده است و پس از بازگشایی یک مسیر دوباره کولاک آن را مسدود می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد این مسیر تا ۲ سه روز آینده بازگشایی شود و از رانندگان خواست در این مدت از مسیرهای جایگزین مهاباد - میاندوآب - بوکان برای تردد استفاده کنند.

وی اضافه کرد: کولاک شدید در گردنه «زمزیران» در محور مهاباد - سردشت نیز تردد خودروها را با مشکل مواجه کرده و رانندگان حتما" باید از زنجیرچرخ استفاده کنند.

وی تاکید کرد: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستاهای «کیتکه» (گردنه جواله‌ره‌شان)، «کله‌گاوی» ( گردنه زمزیران) و «آفان» در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه «قره‌بلاغ» (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است؛ ۶۰ مامور راهداری در راهدارخانه‌های این شهرستان حضور دارند و ۲۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در اختیار این واحدها قرار دارد.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.