حبیب عبدلی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی شب گذشته چالدران با منفی ۲۰.۲ درجه سردترین شهر آذربایجان‌غربی بود و پس از آن تکاب و ماکو با منفی ۲۰ و منفی ۱۵ درجه قرار داشتند.

وی اضافه کرد: در این مدت مردم قره‌ضیاءالدین منفی ۱۴.۴، سردشت منفی ۱۴.۲، پیرانشهر منفی ۱۴، شاهین‌دژ منفی ۱۲.۶ و بوکان منفی ۱۲.۵ درجه سانتی‌گراد را تجربه کردند.

وی با اشاره به دمای منفی ۱۲ درجه‌ای مهاباد ، منفی ۱۱.۴ درجه‌ای اشنویه و منفی ۱۱ درجه‌ای نقده و سلماس بیان کرد: در شب گذشته شوط، پلدشت، ارومیه و میاندوآب به ترتیب ۱۰.۵، ۱۰، ۹.۵ و ۹.۳ درجه سانتی‌گراد داشتند.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: خوی که گرم‌ترین شهر استان طی شب گذشته بود، دمای منفی ۹ درجه داشت و بالاتر از این درجه در استان ثبت نشد.

عبدلی افزود: از ۲ روز گذشته، سامانه بارشی فعالی وارد استان شده بود که برف و کولاک قابل توجهی را در همه گستره استان به همراه داشت.

وی اظهار داشت:سامانه بارشی عصرامروز این منطقه را ترک می‌کند.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.

آب و هوای این آذربایجان‌غربی سرد و کوهستانی است و بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.

سامانه بارشی در آذربایجان‌غربی طی ۴۸ ساعت گذشته موجب بسته شدن راه صدها روستا و محورهای اصلی استان شده‌است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.