اردلان محمدپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با خروج سامانه بارشی فعال در آذربایجان غربی، امواج ضعیف بارشی و هوای سرد از روز سه شنبه وارد استان شده و دمای هوا در بیشتر مناطق استان کاهش پیدا می کند.
وی افزود: این وضعیت همراه با بارش پراکنده برف و باران تا روز چهارشنبه در استان تداوم خواهد داشت که شدت بارش ها در مناطق مرکزی و جنوبی استان بیشتر خواهد بود.
محمدپور در خصوص بارش باران در شبانه روز گذشته اضافه کرد: در این مدت بیشترین بارش استان در خوی به مقدار 14 میلی متر ثبت شده و بارش ها در ارومیه 12.6 میلی متر، پلدشت 10.9میلی متر و در شاهین دژ 10.4 میلی متر گزارش شده است.
وی افزود: در شبانه روز گذشته چالدران با دمای منفی 9 درجه سانتی گراد سردترین شهر و چایپاره با دمای 12 درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین نقطه استان بود.
رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در 24 ساعت گذشته دمای هوای ارومیه بین یک و 11 درجه سانتی گراد و دمای هوای مهاباد نیز بین 2 و 10 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و میانگین بارش های سالانه آن 450 میلی متر و در حدود 2 برابر میانگین بارندگی کشور است.
3020/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.