بخشدار بخش مرکزی مهاباد روز دوشنبه در آیین افتتاح این طرح ها گفت: طرح گازرسانی به روستاهای «تکانلوجه»، «حاج علی کند» و «درمان» با ۲۲ هزار لوله‌گذاری و هزینه ۲۱۰ میلیارد ریال از جمله این طرح ها بود.

سلیمان پاکزاد ادامه داد: با افتتاح این طرح، یک‌هزار نفر از این سه روستا در قالب ۲۳۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

وی اظهار داشت: هم اکنون ۴۶ روستای مهاباد شامل ۷۵ درصد جمعیت روستایی این شهرستان تحت پوشش نعمت گازطبیعی هستند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد هم در این مراسم از افتتاح ۲ واحد تولیدی در شهرک صنعتی این شهرستان خبر داد و عنوان کرد: کارگاه تولیدی صنایع پایین‌دست پتروشیمی شامل ظروف پلاستیکی یکبار مصرف با ۱۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و ۵۴ نفر اشتغال‌زایی به بهره برداری رسید.

محمد جهین بیان کرد: کارخانه تولید انواع تابلو برق صنعتی با ۲۰ میلیارد ریال هزینه و اشتغال‌زایی برای ۱۰ نفر نیز امروز به بهره برداری رسید که با توسعه و تکمیل ظرفیت آن برای ۳۰ نفر دیگر فرصت اشتغالزایی مستقیم فراهم خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد نیز گفت: سه طرح کشاورزی شامل افتتاح سردخانه، کارگاه بسته‌بندی علوفه و گلخانه صیفی‌جات با مجموع ۱۶۰ میلیارد ریال هزینه و اشتغال زایی ۲۰ نفر به طور همزمان در این شهرستان به بهره برداری رسید.

جعفر ایمانیان افزود: طرح سردخانه سه هزارتنی با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریال که ۵۰ میلیارد ریال آن تسهیلات بانکی و مابقی آورده شخصی بوده و برای ۱۰ نفر اشتغال زایی مستقیم فراهم کرده است.

وی عنوان کرد: با افتتاح این پروژه مجموع سردخانه‌های مهاباد به ۲۶ سردخانه با ظرفیت ۱۲۸ هزار تن رسیده است.

ایمانیان اظهار داشت: کارگاه بسته‌بندی علوفه با ۳۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در روستای «حاجی خوش» و طرح گلخانه‌ای صیفی جات با ۳۰ میلیارد ریال هزینه و ظرفیت هفت هزار مترمربع واقع در شهرک گلخانه‌ای به بهره برداری رسید که در هرکدام پنج نفر مشغول به کار شده اند.

مدیر آموزش و پرورش مهاباد هم از افتتاح دبستان ۶ کلاسه روستای «گابازله» خبرداد و گفت: ۱۱ میلیارد ریال برای احداث این مدرسه هزینه شده که این هزینه با مشارکت خیر مهابادی «حاجیه لاله‌زار اقرعی» تامین شده است.

کامبیز شاوله اضافه کرد: روستای «گابازله» در بخش مرکزی مهاباد واقع شده و ۱۶۰ نفر دانش آموز مقطع ابتدایی دارد.

امسال به مناسبت دهه مبارک فجر در بخش مرکزی این شهرستان ۳۳ پروژه با سرمایه‌گذاری ۳۶۰ میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.

دهه فجر امسال ۶۱ طرح در زمینه‌های مختلف عمرانی و خدماتی با ۶۱۰ میلیارد ریال در شهرستان مهاباد افتتاح و کلنگ‌زنی خواهند شد.

برنامه‌های چهملین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از روز گذشته همزمان باسراسر کشور در این شهرستان نیز با شور و نشاط خاصی آغاز شده است.

انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) در بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید و در طول چهل سال گذشته همواره مورد هجمه دشمنان اسلام و استکبار جهانی بوده است.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.