مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی در حاشیه مراسم افتتاح این تصفیه‌خانه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: اجرای این طرح از سال ١٣٩٢ آغاز شده بود و برای اجرای آن ۶٧٠ میلیارد ریال هزینه شده است.

علیرضا رضوی افزود: این طرح در راستای تامین آب شهرهای سلماس، تازه شهر و روستاهای همجوار و با افق سال ۱۴۱۸ احداث شده است. 

وی ادامه داد: ظرفیت این طرح ۵۷۵ لیتر بر ثانیه است که آب خام موردنیاز آن از سد زولا تامین می‌شود و ظرفیت تامین آب مورد نیاز ۱۶۰ هزار نفر را دارد.

وی اظهار داشت: در راستای انتقال آب خام از سد زولا به محل تصفیه‌خانه ۱۸ کیلومتر خط انتقال احداث شده است و این پروژه دومین تصفیه‌خانه مدرن کشور پس‌از تصفیه‌خانه مهاباد به‌شمار می‌رود. 

وی بیان کرد: این سامانه به روش D.A.F (شناورسازی با هوای فشرده به روش اختلاط، انعقاد و زلال‌سازی) به صورت B.O.T و با مشارکت بخش خصوصی احداث شده است. 

مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی گفت: در راستای احداث خط انتقال آب خام از سد زولا، ۳۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و کشوری  و برای احداث خود تصفیه‌خانه نیز ۳۷۰ میلیارد ریال به روش B.O.T با مشارکت بخش خصوصی هزینه شده است.

وی تاکید کرد: همچنین ۶٠ روستای شهرستان سلماس نیز به طور همزمان از خدمات این سامانه تامین آب بهره‌مند می‌شوند. 

در حال حاضر ١٠٠ درصد جمعیت شهری سلماس از آب شرب بهره‌مند هستند و ۶٢ درصد جمعیت این شهرستان نیز زیرپوشش شبکه فاضلاب است. 

همچنین در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری آذربایجان‌غربی زیرپوشش شرکت آب و فاضلاب شهری در حوزه آب و بیش از دو سوم این جمعیت نیز در حوزه جمع‌آوری فاضلاب زیرپوشش این شرکت قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.