رییس انجمن آشوریان ارومیه روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همزمان با این لحظه تاریخی ناقوس کلیسای شرق آشور (ننه مریم) در خیابان خیام ارومیه و ‌کلیسای کاتولیک، آشوری و کلدانی در خیابان سرداران (محله مهدی القدم) نواخته شد.

استانلی سیمونز افزود: آیین دعا ونیایش نیز به مناسبت آغاز ایام‌الله دهه فجر و سالروز ورود معمار کبیر انقلاب اسلامی به میهن اسلامی فردا، یکشنبه در کلیساهای فعال استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی نیز گفت: تجلیل از شهدای آشوری و ارمنی شهر ارومیه و دیدار با خانواده‌های آنان، بازدید از مزار شهدا، برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی در سالن انجمن آشوریان ارومیه، برگزاری مسابقه‌های فرهنگی، ورزش و هنری با حضور مسوولان استانی نیز از دیگر برنامه‌های اقلیت‌های دینی آذربایجان‌غربی طی دهه‌فجر سال جاری است.  

همچنین آیین‌های دیگری در این لحظه تاریخی در سطح استان آغاز شد که از جمله آنها می‌توان به زنگ انقلاب، رژه موتورسواران از فرودگاه‌ ارومیه تا مزار شهدای این شهر، برگزاری آیین‌های نمادین ورود امام (ره) به میهن در برخی دانشگاه‌ها و آیین‌های جشن انقلاب در دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد.

امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی در ساعت ۹:۳۳ دوازدهم بهمن سال ۱۳۵۷ پس از ۱۵ سال دوری، وارد کشور شدند و این ورود تاریخی، زمینه پیروزی در ۲۲ بهمن همان سال را رقم زد.

قرار است در دهه مبارک فجر امسال بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی و آیین بزرگداشت دهه مبارک فجر در آذربایجان‌غربی برگزار می شود و ۵۳۹ طرح نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.