به گزارش ایرنا، در آیین‌های معنوی سالروز شهادت حضرت زهرا (س) که از ابتدای هفته جاری آغاز شده بود و امروز، چهارشنبه به اوج خود رسید، علاقه‌مندان و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت در دسته‌های سینه‌زنی در جای جای استان به عزاداری پرداخته و بر سر و سینه زدند.

هیات‌های عزاداری در شهرهای مختلف استان نیز با برگزاری مراسم متعدد به نوحه‌خوانی پرداخته و سخنرانان مذهبی، فضایل بی‌شمار این بانوی بزرگوار را بیان کردند.

مراسم متعددی نیز به همین مناسبت در امام‌زادگان و بقاع متبرکه استان به ویژه امام‌زاده‌های ارومیه برگزار و با استقبال چشمگیر مردم مواجه شد.

به همین مناسبت مردم ارومیه نیز از صبح امروز تا ظهر در مسیر خیابان‌های اصلی شهر به ویژه خیابان امام (ره) تا میدان ولایت فقیه با سینه‌زنی و نوحه‌خوانی یاد این بانوی بزرگوار را گرامی داشتند.

تسلیت به همشهریان در شبکه‌های مجازی با فیلم و صوت و متن‌های ادبی از جمله دیگر جلوه‌های عزاداری مردم آذربایجان‌غربی در سوگ سالروز شهادت حضرت فاطمه مرضیه (س) بود.

همچنین امروز، تئاتر تعزیه «دمی در بازار هیزم‌فروشان» در راستای تبیین مظلومیت حضرت زهرا (س) و خاندان عصمت و طهارت در ارومیه به روی صحنه رفت و مورد استقبال شهروندان قرار گرفت.

طبق روال سال‌های گذشته نمایشگاه موسوم به «کوچه‌های بنی‌هاشم» در خیابان امام ارومیه برپا شده بود که امروز با حضور پرشور مردم این شهر مواجه شده است و این استقبال همچنان ادامه دارد.

روز سوم جمادی الثانی به روایتی روز وفات حضرت صدیقه کبری (س) است که دراین روز مردم مومن در کشور به عزاداری می‌پردازند.

حضرت فاطمه زهرا (س) در روز سوم جمادی‌الثانی سال ۱۱ هجری قمری تنها حدود سه ماه پس از وفات حضرت پیامبر اعظم (ص) به شهادت رسیدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.