علیرضا شیخی روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اعلام این خبر افزود: در همین زمان کلنگ آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۴۲ روستا، ۱۵۳ واحدصنعتی و اجرای سه خط تغذیه گازرسانی در سطح استان نیز به زمین زده خواهد شد.
وی ادامه داد: برای پروژه‌هایی که عملیات اجرایی آنها آغاز شده است، اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود.
«شیخی» سپس به عملکرد شرکت گاز در سال ۹۸ پرداخت و اظهار کرد: در سال ۹۸ بیش از یکهزار و ۱۰۰ کیلومتر شبکه گاز طبیعی در سراسر استان اجرا شده‌است که با این حجم از اجرای شبکه، مجموعه خط انتقال و شبکه گاز طبیعی اجرا شده در استان از ابتدا تاکنون به بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ کیلومتر ارتقا یافته‌است.
وی با اشاره به اینکه در بازه زمانی ذکر شده یعنی از ابتدای سال تاکنون ۴۴ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی به شبکه گاز کشور متصل شده‌است، بیان کرد: از ابتدای سال با نصب بیش از ۱۵ هزار و  ۵۱۸ انشعاب گاز طبیعی در مجموع ۴۱ هزار و ۴۸۴ مشترک جدید به مشترکان گاز طبیعی استان اضافه شده‌اند.
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی در بخش دیگری از سخنان خود به گازرسانی روستایی به عنوان یکی از دستاوردها و عملکردهای مطلوب شرکت گاز استان اشاره کرد و اظهار داشت: هم‌اکنون گازرسانی به ۵۰۰ روستا در استان در حال اجرا می‌باشد و عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۴۲  روستا نیز همزمان با دهه مبارک فجر آغاز می‌شود.
وی افزود: یکهزار و ۱۲۰ روستا نیز از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌باشد که با بهره‌برداری از پروژه‌های در دست اجرا، برخورداری خانوار روستایی از گاز طبیعی از ۶۷ درصد کنونی به بالای ۸۵ درصد ارتقا خواهد یافت که این رقم بالاتر از میانگین کشوری است.
«شیخی» تاکید کرد: هم‌اکنون ۴۲ شهر استان با ضریب بهره‌مندی خانوار شهری ۹۹.۴ درصدی از گاز طبیعی بهره‌مند هستند و گازرسانی به بقیه شهرها نیز در مراحل مختلف، مطالعه، اجرا و طراحی قرار دارد.
وی با بیان اینکه ۱۲۷ ایستگاه CNG در آذربایجان‌غربی  فعال است، گفت: ۵۰ درصد خودروهای ترددکننده در استان سوخت خود را از گاز طبیعی تامین می‌کند.
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی، این شرکت را موتور محرکه توسعه استان دانست و اظهار کرد: انرژی ۲۲ شهرک صنعتی استان از گاز طبیعی تامین می‌شود که این امر نشان‌دهنده نقش پررنگ گاز طبیعی در توسعه آذربایجان‌غربی است.
وی افزود: هم‌اکنون به یکهزار و ۵۰ واحد صنعتی گازرسانی صورت می‌گیرد که ۶۳ واحد نیز در دهه مبارک فجر به این تعداد اضافه خواهد گردید.
شیخی به سهم ۷۰ درصدی گاز طبیعی در سبد انرژی استان اشاره کرد و اظهار داشت: گاز یک مولفه مهم در بحث محیط زیست، کاهش آلایندگی‌های هوا و زیست محیطی و به طور کل در توسعه پایدار به شمار می‌رود.
وی همچنین با اعلام اینکه رکورد مصرف گاز خانگی در استان طی ۲۴ ساعت گذشته شکسته شده‌است، اظهار کرد: مصرف گاز خانگی طی ۲۴ ساعت گذشته به بیش از ۲۴ میلیون و ۲۵۰ هزار مترمکعب رسید.
برنامه‌های دهه فجر هر ساله از ١٢ بهمن آغاز می‌شود که با افتتاح طرح‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی همراه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.