حسن عبدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این واحدها شامل یک واحد تولیدی بتن آماده، واحد تولید تیرچه فولادی، واحد تولید کیسه پلی‌اتیلن، تولید محصولات سلولزی و کارگاه تولید عروسک است.

وی بیان کرد: برای راه‌اندازی این واحدهای صنعتی ۱۷۹ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام خواهد شد که در صورت بهره‌برداری از آنها برای ۳۹ نفر اشتغال مستقیم در سطح این شهرستان ایجاد می‌شود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بوکان در خصوص طرح‌های صنعتی آماده بهره‌برداری در دهه فجر امسال اظهار داشت: در دهه فجر امسال نیز برنامه ریزی شده است تا ۲ طرح صنعتی در این شهرستان افتتاح شود.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها شامل کارگاه تولید گونی‌بافی و کارگاه تولید صابون مایع است، افزود: کارگاه تولید گونی که توسط یک سرمایه‌گذار خارجی از اقلیم کردستان عراق به بهره‌برداری می‌رسد ۲۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و برای ۱۲ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

«عبدی»، بیان کرد: کارگاه تولید صابون مایع نیز با  ۱۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شروع به فعالیت خواهد کرد که برای هفت نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌کند.

در بوکان یک شهرک صنعتی وجود دارد که  ۱۲۱ واحد صنعتی با یک هزار و ۸۵۰ نفر اشتغال‌زایی در آن فعالیت دارند و بیشترین اشتغال به کارخانه سیمان و کوره‌های آجرپزی تعلق دارد. 

آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم‌برخوردار کشور به شمار می‌رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید آغاز شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.