سرهنگ شمس‌علی حق‌وردیان روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: از ابتدای امسال ۶ هزار و ۵۷۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده که از این میزان، سه‌هزار و ۹۵۵ کیلوگرم تریاک، یک‌هزار و ۵۰۴ کیلوگرم مرفین، ۲۶۰ کیلوگرم هرویین، ۱۲۶ کیلوگرم شیشه، چهار کیلوگرم حشیش و ۳۴ کیلوگرم کوکایین است.

وی ادامه داد: در این مدت ۴۶۸ هزار و ۵۶۵ عدد انواع قرص روان‌گردان نیز در آذربایجان‌غربی کشف شده‌است.

وی اضافه کرد: امسال با اجرای طرح‌های مختلف مبارزه با شبکه‌ها و قاچاقچیان مواد مخدر، ۹ هزار و ۷۶ پرونده تشکیل، ۴۹۰ دستگاه انواع خودرو و ۶۷ دستگاه موتورسیکلت توقیف شده‌است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی ارزش ریالی اقلام توقیف‌شده از قاچاقچیان مواد مخدر این استان را ۲۴۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: امسال بیش از هشت هزار و ۷۰۰ قاچاقچی، توزیع‌کننده و مصرف‌کننده در استان دستگیر و ۱۸ شبکه قاچاق نیز شناسایی و منهدم شده‌است.

سرهنگ حق‌وردیان اضافه کرد: در این مدت ۲ هزار و ۱۵۰ فقره طرح در قالب ارتقای امنیت اجتماعی و پاک‌سازی مناطق آلوده در آذربایجان‌غربی اجرا شده که این میزان نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲۵ درصد افزایش دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی مقابله با سرقت، مقابله با کالای قاچاق، مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با ناهنجاری‌ها و بد اخلاقی‌های اجتماعی و کاهش تصادف‌ها از اولویت‌های پنج گانه انتظامی این استان در سال جاری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.