صالح راوندی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با ورود سامانه بارشی به آذربایجان غربی و به تبع آن این شهرستان اشنویه، طی ۲ روز گذشته ارتفاع برف در این شهر به ۴۸ سانتی‌متر رسید.

وی اضافه کرد: با وجود بارش‌ بسیار مطلوب چند روز اخیر در این شهرستان که در ۴۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است، میزان بارندگی‌ها در سال زراعی جاری در مقایسه با پارسال ۶۴ میلی‌متر کاهش دارد.

وی میزان بارش‌های سال زراعی جاری را در این شهرستان ۲۰۷ میلی متر عنوان کرد و ادامه داد: امیدواریم با بارش‌های خوب پیش‌بینی شده در بهمن و اسفندماه امسال، به تراز سال گذشته دست یابیم.

وی گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی بارش‌ها تا اواخر هفته جاری ادامه خواهد داشت و کاهش دما نیز طی ساعات آینده در استان آغاز می‌شود.

رییس اداره هواشناسی اشنویه از مردم این شهرستان خواست تا نسبت به عایق کاری لوله‌ها و کنتورهای آب جهت جلوگیری از یخ‌زدگی اقدام کنند.

در شهرستان اشنویه یک ایستگاه هواشناسی در شهر و ۲ ایستگاه باران‌سنجی در  روستاهای «سنگر» و بخش نالوس فعالیت دارد؛ این شهرستان در جنوب آذربایجان‌غربی و در منطقه سردسیر و کوهستانی واقع شده است.

آذربایجان غربی از استان‌های شمال غربی کشور است که در یک منطقه کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.