قاسم جلیلی‌نژاد روز ‌دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در صورت تامین تجهیزات تا پایان امسال، تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان‌غربی شامل ۲ هزار و ۱۰۰ روستا از خدمات اینترنت پرسرعت بهرمند می‌شود.

وی ادامه داد: تامین زیرساخت‌های خدمات مالی، کشاورزی، آموزش و سلامت جزء تکالیف وزارت ارتباطات در قالب برنامه ششم توسعه کشور است که در این راستا تامین زیرساخت‌های اینترنت پرسرعت برای هوشمندسازی در اولویت کاری اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قرار دارد.

وی تاکید کرد: همچنین در حال حاضر همه شهرهای آذربایجان‌غربی به نسل سوم و چهارم تلفن همراه مجهز شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: ۴۰۳ دفتر فعال فناوری اطلاعات روستایی در این استان وجود دارد که ۲۵ دفتر مجوز خود را در سال جدید دریافت کرده‌است.

جلیلی‌نژاد اظهار داشت: درخواست‌های تاسیس دفاتر فناوری اطلاعات به طور ماهیانه توسط پست بانک بررسی و در صورت احراز شرایط مجوز آنها صادر می‌شود که البتهمحدودیتی برای اعطای مجوز وجود ندارد.

در سال ۱۳۹۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رییس جمهوری ساختار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان‌ها تغییر کرد و ادارات‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان‌ها به عنوان نماینده تام‌الاختیار وزیر و ناظر بر زیرمجموعه‌های پست، پست بانک و شرکت ارتباطات زیرساخت (بخش دولتی) و شرکت‌های خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاسیس شد.

تمامی وظایف سازمان‌های وابسته به وزارت از قبیل سازمان تنظیم مقررات، سازمان فناوری اطلاعات و غیره از طریق این ادارات‌کل در استان‌ها پیگیری می‌شود و در همین راستا وظایف این ادارات‌کل جهت تحقق اهداف بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهار بعد نظارت امنیتی و حفاظتی، نظارت مدیریتی، نظارت برنامه‌ای و نظارت مقرراتی تعریف شده‌است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.