دکتر محمد صاحبی نخستین جراح متخصص مغز و اعصاب بیمارستان شهید قلی‌پور بوکان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: بیمار مذکور با کاهش هوشیاری و تشنج‌های پیاپی به بیمارستان مراجعه کرد که پس از انجام سی‌تی اسکن، ضایعه تومورال بزرگی در مجاورت ناحیه حرکتی و تکلم مغز وی دیده شد.

وی افزود: این مرد ۵۰ ساله که به دلیل وجود تومور مغزی در سر، دچار مشکلات بسیاری از جمله تشنج تکلم شده بود در این بیمارستان بستری و سپس مورد عمل جراحی قرار گرفت. 

وی اضافه کرد: عمل جراحی این بیمار ۶ ساعت و با موفقیت کامل و بدون ایجاد نقص عصبی به انجام رسید و حال عمومی بیمار پس از چند روز بستری در بخش مراقبت ویژه و دریافت مراقبت‌های درمانی هم‌اکنون رضایت‌بخش است.

وی با بیان اینکه از زمان فعالیت بخش مغز و اعصاب در این بیمارستان تاکنون بیش از ۱۰۰ عمل جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات انجام شده است ادامه داد: در میان جراحی های انجام شده چندین عمل جراحی سخت و پیچیده ستون فقرات و مغز از جمله جراحی شکستگی و جابجایی شدید مهره های C۱ -C۲ گردن (عمل هارمز ) که در نوع خود یکی از حساس‌ترین و دشوارترین عمل‌های جراحی ستون فقرات نیز است با موفقیت کامل در این بیمارستان انجام شده است.

نخستین جراح متخصص مغز و اعصاب بیمارستان بوکان ادامه داد: مهمترین این عمل‌های جراحی انجام جراحی تومور مغزی بود که امروز برای اولین‌بار در بوکان انجام شد.

دکتر صاحبی بیان کرد: از زمان راه‌اندازی بخش جراحی مغز و اعصاب در این بیمارستان، هیچ بیماری به مراکز دیگر جهت بستری و درمان در حیطه جراحی مغز و اعصاب ارجاع و یا اعزام نشده است.

بیمارستان بوکان دارای ۶ بخش جراحی زنان و مردان، آی‌سی‌ یو، سی‌سی‌یو، کودکان، ان‌آی‌سی‌یو و بخش داخلی است و ظرفیت پذیرش ۲۷۳ نفر را دارد.

یک هزار و ۲۰۰ نفر پرسنل در شبکه بهداشت و درمان این شهرستان هم‌اکنون مشغول خدمات دهی به مراجعه‌کنندگان هستند.

با اجرای طرح تحول نظام سلامت توسط دولت در کشور و به ویژه مناطق محروم و ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز بهداشتی و درمانی در این مناطق امروزه شاهد انجام اعمال جراحی زیادی در شهرهای دورافتاده و مرزی آذربایجان غربی هستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.