محمد عباسی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از زمان جذب متخصص و راه‌اندازی بخش جراحی مغز و اعصاب در بیمارستان دکتر قلی‌پور این شهرستان، بیماران به دیگر مراکز درمانی جهت عمل جراحی، بستری و درمان اعزام نمی‌شوند. 

وی ادامه داد: از آن زمان تاکنون بیش از ۱۰۰ عمل جراحی برای بیماران بستری و نیازمند اعزام به دیگر مراکز درمانی انجام شده‌ که از این تعداد ۳۰ مورد جراحی مغز و جمجمه، ۴۸ مورد عمل جراحی گردن و ستون فقرات توراسیک و کمری و ۲۵ مورد جراحی اعصاب محیطی بوده‌است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی سرویس جراحی مغز و اعصاب بیمارستان بوکان از نیازهای اساسی و از آرزوهای دیرینه مردم این شهرستان بود، افزود: با پیگیری‌های مستمر مسوولان حوزه سلامت شهرستان و با مساعدت مسوولان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی، یک پزشک متخصص جراح مغز و اعصاب در اواخر مهرماه امسال جذب شد که یکی از آرزوهای بخش درمان این شهرستان بود.

وی گفت: با جذب این متخصص در سریع‌ترین زمان ممکن تجهیزات، وسایل و ست‌های موردنیاز برای راه‌اندازی سرویس جراحی مغز و اعصاب به همت خیران این شهرستان تهیه و در بیمارستان مستقر شد. 

عباسی افزود: نخستین عمل جراحی مغز و اعصاب در دومین روز پس از حضور یک پزشک متخصص بر روی یک کودک ۱۴ ماه که از ناحیه سر دچار تروما شده بود با موفقیت انجام شد.

با راه‌اندازی بخش مغز و اعصاب بیمارستان شهید قلی‌پور بوکان علاوه بر این شهرستان، بیماران شهرهای همجوار از جمله تکاب، شاهین‌دژ ، بانه و سقز نیز می‌توانند از خدمات آن برخوردار شوند.

بیمارستان بوکان دارای ۶ بخش جراحی زنان و مردان، آی‌سی‌یو، سی‌سی‌یو، کودکان، ان‌آی‌سی‌یو و بخش داخلی است که ظرفیت پذیرش ۲۷۳ نفر بیمار را دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.