محمد حضرت‌پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به تصویب نام‌گذاری دوم بهمن به عنوان روز فرهنگی شهر ارومیه، فضاسازی مناسب سطح شهر در دستور کار قرار گرفته و قرار است حماسه مردم این شهر در روزهای سرنوشت‌ساز بهمن ۱۳۵۷ به نسل‌های مختلف تبیین شود.

وی اضافه کرد: همچنین در آیین ویژه‌ای مدیران شهری و مردم ارومیه بر سر مقبره مرحوم شیخ غلامرضا حسنی حاضر می‌شوند تا خاطره رشادت‌های ایشان در حماسه دوم بهمن زنده شود.

وی از حضور در منزل ۲ تن از شهدای انقلاب در ارومیه خبر داد و بیان کرد: چاپ و پخش تصاویر انقلاب ارومیه با محوریت مرحوم شیخ غلامرضا حسنی، برگزاری شب شعر انقلاب و یادواره شهدای انقلاب در ارومیه با محوریت دوم بهمن از جمله برنامه‌های اجرایی به مناسبت گرامیداشت این حماسه ارزشمند است.

شهردار ارومیه با اشاره به برگزاری مسابقه رسانه‌ای بهترین یادداشت برای دوم بهمن ادامه داد: برگزاری تئاتر خیابانی با محوریت دوم بهمن در محلات مختلف، برگزاری مسابقه انشا با موضوع «دوم بهمن» و «مرحوم حسنی» در سطح مدارس و همچنین فراخوان جذب عکس‌های قدیمی ارومیه از دیگر برنامه‌ها به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، در تاریخ مبارزه‌های انقلابی مردم ارومیه برای ساقط‌کردن رژیم شاهنشاهی روزهای بزرگی چون خرداد ۴۲، ۱۹ دی قم، ۲۹ بهمن تبریز، ۱۷ شهریور تهران و ۱۳ آبان و سایر ایام ثبت شده‌است و دوم بهمن ارومیه در زمره این روزهای تاریخی قرار دارد.

حجت‌الاسلام حسنی در حماسه ۲ بهمن ۱۳۵۷ نقش بسیار مهمی داشت و آن را راهبری کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.