سرهنگ حجت مشتاق شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان حاضر در بیشتر مسیرهای ارتباطی به ویژه مناطق جنوبی استان بارش وجود دارد و به علت لغزندگی سطح جاده لازم است رانندگان برای پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی با دقت و احتیاط بیشتری رانندگی کنند.

وی با بیان اینکه تردد در همه محورهای استان در جریان است اظهار داشت: بیشترین بارش برف در مسیرهای ارتباطی مهاباد - ارومیه، مهاباد - میاندوآب و نقده - پیرانشهر گزارش شده است که هم‌اکنون تردد در آنها بدون زنجیرچرخ امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: رانندگانی که قصد سفر به مناطق سردسیر و کوهستانی این استان را دارند بهتر است تجهیزات ایمنی زمستانی ازجمله زنجیرچرخ به همراه داشته باشند تا با مشکل مواجه نشوند.

سرهنگ مشتاق با انتقاد از به همراه نداشتن زنجیرچرخ در بیشتر خودروها اضافه کرد: هم اکنون تردد در محور مهاباد - ارومیه در منطقه کوسه کهریزه به دلیل نداشتن زنجیرچرخ به کندی صورت گرفته و موجب بروز ترافیک در این منطقه شده است.  

وی افزود: در روزهای برفی و بارانی، لازم است رانندگان با سرعت مطمئنه و احتیاط و دقت بیشتری رانندگی و در صورت امکان از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

وی همچنین از رانندگان خواست ضمن به همراه داشتن تجهیزات زمستانی با رعایت فاصله طولی حرکت کرده و با آرامش رانندگی کنند.

۱۱۱ تیم پلیس‌ راهنمایی و رانندگی همزمان با اجرای طرح زمستانی امسال در جاده‌های آذربایجان‌غربی مستقر شده‌اند در راستای اجرای این طرح ۳۶۵ نفر از کارکنان فرماندهی انتظامی استان در قالب ۱۰۰ تیم پلیس‌راه و ۱۰ تیم نامحسوس به صورت شبانه‌روزی در جاده‌های استان مستقر هستند.

 آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های سردسیر کشور به شمار می‌رود و حدود پنج ماه از سال در این استان را ماه‌های سرد تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.