خیابان امام خمینی(ره) این شهر از میدان انقلاب آغاز و به میدان ولایت‌فقیه ختم می‌شود و نخستین حضور مردم در این مکان برای بیعت با آرمان‌های امام راحل به دوران انقلاب و سال ۱۳۵۷ برمی‌گردد که بسیاری از تظاهرات‌های ضد رژیم ستمشاهی در این خیابان شکل می‌گرفت.

پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی هم این خیابان همواره میعادگاه حضور عبادی، سیاسی و انقلابی مردم ارومیه بوده‌ و تشییع پیکرهای مطهر صدها شهید دوران دفاع مقدس با حزن و اندوه مردمی، گواهی بر این ادعاست که خیابان امام خمینی (ره) ارومیه میعادگاه عاشوراییان به شمار می‌رود.

پیکرهای پاک شهدای زیادی از جمله شهید احمد کاظمی و شهدای عرفه، شهدای مدافع حرم، شهدای گمنام و شهیدان مدافع وطن در این خیابان تشییع شده‌ که یکی از آخرین موارد آن تشییع پیکر مطهر حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی، نماینده سابق ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه پیشین ارومیه است که هزاران نفر در آن حضور یافتند و بار دیگر با آرمان‌های امام و شهدا تجدید میثاق کردند.

امروز هم این خیابان پرخاطره روز باشکوه دیگری را به خود خواهد دید و بسیاری از مردم ارومیه به یاد رشادت‌های شهید سرافراز سپهبد قاسم سلیمانی در این خیابان گرد هم می‌آیند تا با آرمان‌های والای این شهید تازه سفر کرده، عهد و پیمانی دوباره ببندند.

در این حضور، هیچ جناح و قومی خود را جدای از دیگران نمی‌داند و همه اقشار عاشقانه و با حزن و اندوه در آیین عزاداری مالک اشتر ولایت و سید شهدای جبهه مقاومت حضور خواهند یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.