سرهنگ برزو تُجاری روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: درپی کسب خبری مبنی بر سرقت احشام در روستاهای این شهرستان مراتب در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت و پس از یک‌سری عملیات ویژه مخفیگاه متهمان شناسایی و به صورت نامحسوس تحت نظر قرار گرفتند.

وی افزود: پس از کسب مجوز قضایی، این سارقان دستگیر شدند که در بازجویی‌های انجام شده از آنها به سرقت ۳۲ راس گوسفند، هشت راس گوساله در قالب ۴ فقره سرقت به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتراف کردند.

وی با بیان اینکه احشام سرقتی تحویل مالباختگان داده شد اضافه کرد: آنچه عملیات دستگیری این سارقان را متفاوت کرد سرقت ۲ رأس دام سنگین از یک منزل روستایی بود که تمامی دارایی آن خانواده به شمار می‌رفت و ۲ فرزند کوچک خانواده را به شدت تحت تأثیر آثار روحی قرار داده بود.

فرمانده انتظامی مهاباد اظهار داشت: مأموران با تلاش بی‌وقفه در مدت زمان کوتاهی با دستگیری این سارق و تحویل این ۲ راس دام به این خانواده مشکلات روحی و احساسی فرزندان این خانواده را توانستند که التیام ببخشند.

سرهنگ تجاری، با تاکید بر اینکه هرگونه موارد مشکوک در این خصوص را باید به پلیس ۱۱۰ گزارش داد، اظهار داشت: دامدارن آمار احشام خود را شبانه‌روز باید کنترل کنند.

وی همچنین از دامداران خواست از دادن هرگونه اطلاعاتی اعم از تعداد نگهبان‌ها و احشام به افراد غیره امتناع کرده و از ورود افراد ناآشنا و غریبه نیز به طور جدی به گاوداری‌ها و طویله‌ها خود جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: استفاده از حیوانات نگهبان اهلی مانند سگ در اطراف محل نگهداری احشام نیز می‌تواند در امر کاهش سرقت مؤثر باشد.

وی در ادامه به نگهبان‌ها توصیه کرد که از گرفتن هرگونه مواد خوراکی و نوشیدنی از افراد غریبه خودداری کنند و تا حد ممکن به یک وسیله ارتباطی همچون تلفن همراه یا بی‌سیم مجهز باشند.

در نگاه اول سرقت احشام اگرچه ناخوشایند است اما در بسیاری از مناطق کشور روی می‌دهد، با این تفاوت که در برخی از موارد تمام دارایی و سرمایه یک خانواده روستایی را تشکیل می‌دهد و اقتصاد و وضعیت روحی و روانی یک خانواده به کشف و دستگیری سارقین بستگی پیدا می‌کند.

خردادماه سال جاری نیز ۲ سارق احشام در یکی از روستاهای توابع مهاباد دستگیر شدند که از آنان ۴۵ رأس گوسفند کشف شد.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت و سه کلانتری در جنوب آذربایجان غربی واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.