مدیرآموزش و پرورش تکاب روز سه‌شنبه در آیین افتتاح این واحد آموزشی به خبرنگار ایرنا گفت: مدرسه ابتدایی سه کلاسه شهید مصطفی خمینی روستای قلعه‌جوق از توابع بخش مرکزی این شهرستان در زمینی به مساحت ۷۵۰ متر مربع با زیربنای ۱۶۲ متر مربع و با ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه از محل اعتبارهای بنیاد برکت احداث شده است.

حمید علی‌نیا با بیان اینکه زمین مورد نیاز این مدرسه نیز توسط خیران محلی اهدا شده است افزود: با بهره‌برداری از این مدرسه، ۱۸ نفر از دانش‌آموزان دوره ابتدایی و نوآموزان پیش‌دبستانی این روستای دورافتاده از فضای آموزشی مناسب و استاندارد بهره‌مند شدند.

وی اظهار داشت: بنیاد برکت تاکنون ۲ مدرسه ۳ کلاسه در روستاهای «عربشاه اوریات» و «قلعه‌جوق» این شهرستان ساخته است و ۲ باب مدرسه با پنج کلاس درس نیز توسط این بنیاد در روستاهای «گوگردچی» و «چوپلو» از توابع بخش تخت سلیمان را نیز در حال احداث دارد.

وی بیان کرد: امروز همچنین سامانه گرمایشی استاندارد ۶۰ کلاس درس با هشت میلیارد ریال هزینه و طرح محوطه‌سازی ۲ مدرسه در روستاهای «زینهار» و «امین‌آباد» تکاب با ۹۰۰ میلیون ریال هزینه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

«علی‌نیا» ادامه داد: همزمان با دهه فجر نیز یک باب مدرسه ۳ کلاسه که با سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار دولتی با مشارکت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی که در روستای «فیض‌آباد» بخش مرکزی تکاب احداث شده است به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: در حال حاضر ۱۱ طرح مدرسه‌سازی با ۶۰ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال در مناطق شهری و هفت روستای تکاب در حال احداث است.

بنیاد برکت نهاد وابسته به ستاد اجرایی حضرت امام خمینی(ره) است که در زمینه اشتغال‌زایی و توسعه عمرانی از جمله احداث راه، پل، مدرسه و مسجد در مناطق محروم کشور فعالیت می‌کند.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است و بر اساس اعلام وزارت کشور جزو ۳۱ شهرستان محروم و کم‌برخوردار به‌شمار می‌رود؛ هم اینک بیش از ۱۳ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف در ۱۵۰ واحد آموزشی این شهرستان مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.