اردلان محمدپور روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با ورود امواج بارشی از شب گذشته به منطقه، بارش باران و برف در بیشتر مناطق جنوبی و مرکزی آذربایجان‌غربی شروع شد و شاهین‌دژ و سردشت نیز به ترتیب با ۱۳.۴ و ۱۰.۳ میلی‌متر بارندگی در جایگاه دوم و سوم قرار داشتند.

وی اضافه کرد: در این مدت بارش‌ها در پیرانشهر ۵.۸ میلی‌متر ثبت شد و مقدار بارش در سه شهر مهاباد، ارومیه و تکاب نیز هر کدام ۲ میلی‌متر گزارش شد.

وی با اشاره به اینکه این امواج بارشی تا روز چهارشنبه در استان به فعالیت خود ادامه می‌دهد، افزود: بیشترین فعالیت این امواج بارشی و زودگذر در مناطق جنوبی و مرکزی استان بوده و بارش‌ها در مناطق مرتفع و کوهستانی  و گردنه‌ها به صورت برف است.

وی در خصوص دمای هوا نیز اضافه کرد: طی شبانه‌روز گذشته پلدشت با دمای منفی چهار درجه سانتی‌گراد سردترین شهر استان و خوی با حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهرهای آذربایجان‌غربی بود.

«محمدپور» افزود: در این مدت دمای هوای ارومیه بین منفی ۲ تا هشت درجه سانتی‌گراد و دمای مهاباد نیز بین یک تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

طی پاییز امسال در مجموع ۶۶.۲ میلی‌متر بارندگی در آذربایجان‌غربی ثبت شد که این مقدار در مقایسه با بارش‌های سال قبل ۵۸ درصد و در مقایسه با ۹۲ میلی‌متر بارندگی میانگین بلند مدت نیز ۲۸ درصد کاهش یافت.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.

آب و هوای این آذربایجان‌غربی سرد و کوهستانی است و بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.